به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر نوروزپور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم گفت: با توجه به ترافیک حجیم و ترکیبی کمربندی قم – اراک و تعدد ورودی و خروجیهای آن، که احتمال وقوع حوادث جادهای را دوچندان میکند، افزایش ضریب ایمنی وتسهیل تردد در این محور از اولویتهای راهداری قم میباشد.
نوروز پور با یادآوری این مهم که تاکنون جهت تامین ایمنی حداکثری کمربندی قم – اراک، طرحهای عمران جادهای در آن به اجرا درآمده گفت: طی سنوات گذشته با همکاری شهرداری قم نسبت به جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم – اراک اقدام گردید که نقش مهمی درکاهش تعداد و شدت حوادث داشته است.
او ادامه داد: همچنین تاکنون نسبت به نصب تابلوهای آشکارکننده نقاط حادثه ساز، لکه گیری، روکش آسفالت، انسداد راههای دسترسی غیر مجاز، خط کشی، نصب چراغهای چشمک زن، نصب گاردریل و ... دراین کمربندی مهم اقدام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم طول مسیر پروژه در طرح بهسازی اخیر را بیش از ۱۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: عرض متوسط طرح نیز ۱۱ متر و در سه باند حرکتی و شانه راه، اجرا شد و به بهره برداری رسید.
او تاکید کرد: هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تامین شده است.
نوروز پور به مشخصات فنی _ اجرایی طرح مذکور اشاره کرد و بیان داشت: غالب طرح بهسازی به صورت روکش آسفالت با یک لایه توپکا درسطح محور و سه باند حرکتی آن به اجرا در آمد.
او افزود: متناسب با وضعیت رویه راه، به صورت محدود به اجرای عملیات درزگیری و لکه گیری هندسی و سپس روکش آسفالت، در بعضی قطعات محور، اقدام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه را یکساله عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه سال ۹۹ آغاز شد و باتوجه به پی گیریهای به عمل آمده طی موعد مقرر در اردیبهشت ۱۴۰۰ تکمیل شد.
انتهای پیام/ح