استاندار بوشهر از جایگزینی شناور سنتی تجاری با شناور استاندارد فلزی خبر داد و گفت: سوخت یارانه‌ای شناور‌های متخلف در استان بوشهر قطع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر بیان کرد: یکی از مسائلی که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد، توجه به حقوق ساحل‌نشینان و مرزداران استان بوشهر است.

او با اشاره به اینکه بخش زیادی از مردم استان بوشهر از طریق دریا امرار معاش می‌کنند عنوان کرد: استان بوشهر بیشترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد و مردم این استان دارای تاریخی دراز در عرصه مبادلات دریایی هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه این استان در حوزه تجارت دریایی از طریق خلیج‌فارس افزود: استان بوشهر با قابلیت‌های مهم تجاری، در ادوار مختلف به عنوان دروازه تجاری ایران محسوب می‌شده است.

گراوند از اعطای مشوق‌ها و تسهیلات ویژه برای اجرای مصوبه هیئت دولت در خصوص جایگزینی شناور سنتی تجاری با شناور استاندارد فلزی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این مصوبه باید شناور‌های فلزی استاندارد، جایگزین لنج‌های سنتی تجاری و باری شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه شناور‌های جایگزین شده مشمول نرخ فروش سوخت یارانه‌ای می‌شوند ادامه داد: با عملیاتی شدن این مصوبه شاهد جایگزینی شناور استاندارد فلزی در بنادر استان بوشهر خواهیم بود.

استاندار بوشهر از ایجاد شرایط لازم برای پهلوگیری، تخلیه و بارگیری شناور‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: کشتی حامل کالای اساسی به ظرفیت ۳۱ هزار تن در بندر بوشهر در حال تخلیه محموله برنج است.

گراوند با تاکید بر قطع سوخت یارانه‌ای شناور‌های متخلف گفت: شناور‌هایی که مرتکب تخلف می‌شوند ضمن قطع سوخت یارانه‌ای، تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.