مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: رایزنی‌های بسیاری به منظور تامین سوخت یارانه‌ای برای شناور مسیر بوشهر-قطر صورت گرفته ولی نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، توسعه صنعت گردشگری دریایی را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و  بیان کرد: در این خصوص اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است.

او  افزود: یکی از اقدام‌های برجسته برای توسعه گردشگری و مسافری در استان، بازسازی پایانه مسافری بندر بوشهر است که با طراحی‌ها و اقدام‌هایی که در حال انجام است هم از نظر پایانه و هم از نظر اسکله به زودی به یک پایانه نوین تبدیل خواهد شد که بتواند پذیرای کشتی‌های مسافری و کروز باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، همکاری با بخش خصوصی برای ورود یک فروند کشتی مسافر و بار ( رورو پسنجر) را یکی دیگر از اقدام‌های صورت گرفته عنوان کرد و ادامه داد: این شناور با توان جابه‌جایی هزار و ۵۰۰ مسافر و همچنین ۸۰ کانتینر برای راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر _ قطر استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


ارجمند زاده گفت: همه اقدام‌های لازم برای فعالیت این کشتی در بندر بوشهر صورت پذیرفته است، اما تاکنون به دلیل موافقت نشدن با اعطای سوخت یارانه‌ای، نتوانسته فعالیتش را شروع کند.

او افزود: در این خصوص رایزنی‌های بسیاری صورت گرفته، ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، درباره توسعه گردشگری دریایی در دیگر بنادر استان هم بیان کرد: اسکله مسافری در بندرهای کنگان، دیلم و گناوه در دست ساخت است که تا سه ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود، همچنین مطالعات ساخت اسکله شناور گردشگری در بندر دیر نیز رو به پایان است.

ارجمندزاده عنوان کرد: استان بوشهر با توجه به داشتن بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس، فرصت‌های قابل توجهی در زمینه رونق صنعت گردشگری دریایی دارد و امید است با همکاری هر چه بیشتر مسئولان استانی این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.