مدیرعامل شرکت مخابرات مطرح کرد:

کمبود نقدینگی برای تعویض باتری سایت ها باعث اختلال در اتصال اینترنت هنگام قطعی برق شده است

مجید سلطانی کمبود نقدینگی در مخابرات برای تامین تجهیزات لازم را علت اصلی ایجاد اختلال در اتصال سایت های مخابراتی هنگام قطعی برق دانست.

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که قطعی مکرر برق چه تاثیری روی اینترنت و ارتباطات دارد گفت: " سعی ما در طراحی شبکه ها این است که با قطع برق ارتباطات مختل نشود اما اتفاقی که افتاد و اعتراض مردم را هم به دنبال داشت، همان بحث نقدینگی است‌. باتوجه به مشکلاتی که مخابرات در سال های گذشته داشته، این شرکت نتوانسته از پس تامین مخارج نگهداری تجهیزات شبکه بر بیاید. تمام سایت های ما باید هر ۵ سال یکبار تعویض باتری داشته باشند. اگر باتری ها عوض نشوند، فاسد می شوند و وقتی که برق قطع می شود باتری نمی تواند UPS را تغذیه کند و ارتباطات مختل می شود."

وی در ادامه افزود: " تمام دیزل ژنراتورهای ما باید سرویس و بعضی نوسازی شوند. به محض قطع شدن برق باید برق اضطراری در مدار قرار بگیرد، ارتباطات نباید مختل شوند ولی اتفاقی که افتاده مربوط به همان بخش مالی و نقدینگی است، ما پول کافی برای اینکه بتوانیم تجهیزات را به موقع و اندازه کافی تهیه کنیم نداریم و همین موضوع باعث بروز این مشکلات شده است."

سلطانی خاطر نشان کرد که در این خصوص در چندماهه اخیر با سازمان ها و مسئولان ذیربط مکاتبه داشتیم و وجود این مشکلات و احساس خطر را گوشزد کردم ولی جوابی نگرفتیم.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص راه حل مشکل اختلال در اینترنت در این شرایط که آموزش ها و امتحانات مجازی شده گفت: " تنها راه حل این مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت بدهی ها به شرکت های باتری سازی، تامین برق اضطراری است. ما قراردادهایی با این کارخانه ها بستیم که عملیاتی شده اما ما باید تعهدات خودمان را انجام دهیم تا آنها نیز قطعات ما را تامین کنند. ما در تولید قطعات مشکلی ‌نداریم، کارخانه های فعالی در این زمینه وجود دارند اما چون شرکت مخابرات مشکل تامین مالی این کارخانجات را دارد امکان بستن قرارداد وجود ندارد.  برای حل این مشکلات هم دولت یا حاکمیت باید کمک کنند، سرمایه گذاری یا تزریق نقدینگی کنند. ما در این خصوص کارهایی کردیم، مثلا ۲۵۰ میلیارد تومان از تعهداتمان را با فروش و معاوضه املاک در همین چندماه اخیر با پیمانکاران حساب کردیم."

سلطانی درباره پیگیری ها و کمک های وزارت ارتباطات به شرکت مخابرات گفت:" ما دائما در حال مکاتبه با وزارتخانه هستیم ولی تاکنون جواب مثبتی دریافت نکردیم."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار