زالی گفت: بالغ بر ۱۱ میلیون نفر از مردان ایرانی ازدواج نکرده اند و ۱۳ میلیون جوان مجرد در مقطع سنی ۲۵ تا ۲۹ سال در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عصر امروز در مراسم آیین جشن ازدواج دانشجویی شاخه نبات دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی اظهار کرد: روز سوم خرداد روز مقدسی برای مردم ایران زمین است و تلاش وطن دوستانه و غیرت سربازان این مرز و بوم بود که توانسته خونین شهر را به خرمشهر تبدیل  کند و این شهر آزاد شود.

او ادامه داد: ازدواج دانشجویی از با ثبات‌ترین ازدواج‌هاست و کمترین میزان طلاق و جدایی در این نوع وصلت‌ها رخ می‌دهد، زیرا دیدگاه زوجین در ازدواج دانشجویی علمی‌تر و از نوع دانشگاهی است.

زالی بیان کرد: در آستانه سیاه چاله سالمندی در کشور هستیم و سرعت رشد پیر شدن جمعیت بسیار نگران کننده است.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: امروزه بالغ بر ۱۱ میلیون نفر از مردان ایرانی ازدواج نکرده اند  و‌ ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم. در مقطع سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، حدود ۳۲ درصد مجرد وجود دارد.

او بیان کرد: در زمینه فرزند آوری باید سرمایه گذاری بیشتری روی متولدان دهه شصت کرد. امروزه ۲/۵ میلیون نفر در کشور از سن ازدواج عبور کرده اند. تجرد قطعی در کشور در حدود هفت درصد است و همسر گزینی به روش دانشجویی به مراتب بهتر است و ذات دانشجویی بر اساس ساده زیستی و قناعت است و شخصیت دانشجو یان ما ساده زیستی است. ضمن اینکه با ازدواج دانشجویی به صورت تصاعدی کیفیت تحصیلی دانشجویان نیز ارتقا پیدا می‌کند.

زالی تاکید کرد: لذت داشتن پدربزرگ و مادربزرگ برای فرزندان یک لذت بزرگ محسوب می‌شود. سن ازدواج در آقایان ۲۹/۷ سال است و متاسفانه سن طلاق در بین آقایان در حدود ۳۷ سال است.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
جوان باید کار و تحصیلات داشته باشه پول درست و حسابی تا بتونه ازدواج کنه ...100 میلیون پول پیش میخوان از کجا بیاره ماشین میخوان نداره
آخرین اخبار