رحیمی گفت: با حمایت مجلس ردیف‌های بهسازی خوابگاه‌ها تعیین و ۱۷۵ میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی وزارت بهداشت تربیت دانشجویان در کشور است؛ دانشجویان پویا و نقشی جریان ساز در جامعه محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان کم بضاعت است، خوابگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک دانشگاه محسوب می‌شود. وجود یک خوابگاه مطمئن می‌تواند باعث آرامش بیشتر خانواده دانشجویان شود. تسهیلات دانشجویی ما  مانند وام شهریه، مسکن و وام رزیدنت است؛ در سال گذشته به میزان پنجاه درصد، وام‌های پرداختی افزایش داشته است.

رحیمی بیان کرد: برای هر ترم تحصیلی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان تسهیلات، وام ودیعه مسکن حداقل ۵۰ میلیون تومان و حدود ۵ تا ۲۰میلیون تومان وام کمک هزینه تحصیلی به افراد تحت نهاد‌های حمایتی پرداخت می‌شود. به ازای هر ازدواج دانشجویی، وام ۱۰ میلیون تومانی و به ازای هر فرزند نیز ۳ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: ما ۱۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در سراسر کشور داریم که این آمار کافی نیست. وام ۱۵ میلیون تومانی برای دانشجویان دستیاری و رزیدنت‌ها در نظر گرفته شده که در سال گذشته به ۱۰ هزار نفر پرداخت شده است؛ مقرر شده این تسهیلات برای امسال به ۲۰ هزار نفر داده شود. امسال ردیف بودجه وام ودیعه مسکن نیز افزایش داده شده است و این تسهیلات به دانشجویان رزیدنتی بدون محدودیتی داده می‌شود.

رحیمی بیان کرد: نبود بیمه سلامت و سنواتی از جمله مشکلات دانشجویان رزیدنت و دستیاری بوده، اما این مسائل تا حدی برطرف شده به طوریکه بیمه پایه سلامت در خدمت دانشجویان است. امسال بسته بیمه تکمیلی، خدمات بستری و دندان پزشکی برای دانشجویان پیش بینی کرده که بخشنامه آن ابلاغ می‌شود.

او با بیان اینکه پرداخت وام‌ها به صورت غیر حضوری است، گفت: سامانه صندوق رفاه آماده ثبت نام از دانشجویان دستیاری برای بیمه تامین اجتماعی است. تمام تلاش ما این است که فرآیند کار‌ها به سادگی انجام شود. تمام دانشجویانی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند، به صورت کامل تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان کرد: با حمایت مجلس، ردیف‌های بهسازی خوابگاه‌ها تعیین شده و ۱۷۵ میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص داده شده است. ۳۵ پروژه خوابگاهی در حال ساخت به بانک‌ها معرفی شده اند، به این ترتیب بیش از ۵ هزار ظرفیت خوابگاه در کشور اضافه می‌شود. طبق آمار ۵۲۲ خوابگاه در کشور داریم که ۵۳ درصد از خوابگاه‌ها دخترانه، ۴۲ درصد پسرانه و ۵ درصد خوابگاه متاهلین است.

او در پایان تاکید کرد: ۴ خوابگاه در حال ساخت با مشارکت خیرین در سطح کشور داریم؛ بنیاد برکت و ۱۵ خرداد هم در نهضت خوابگاه سازی مشارکت داشته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار