وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای از مخالفت مسکو با انحصار قدرت طالبان در افغانستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به طالبان درباره انحصار قدرت در افغانستان هشدار داده است.

 وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت: ما کاملا برای طالبان روشن کرده ایم که با تلاش آن‌ها برای انحصار قدرت در افغانستان مخالفیم. 

به گفته لاوروف، طالبان خود این گونه احتمال را که گفته می شود به فکر انحصار قدرت در افغانستان هستند را انکار کرده و اینکه نیرو‌های سیاسی افغانستان هم از قدرت گرفتن طالبان پشتیبانی نمی‌کنند و با آن موافق نیستند.

وزیر امور خارجه روسیه امروز نیز از حمایت روسیه برای توسعه روابط با آمریکا و پایان دادن به روابط متشنج با این کشور خبر داد و گفت: در صورت تشدید تنش‌های نظامی در افغانستان برای هرگونه حوادثی آمادگی داریم.

در ۱۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از آغاز برنامه عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ماه مه و به اتمام رساندن روند کار در ۱۱ سپتامبر خبر داد.

پیشتر، طالبان، دولت افغانستان و آمریکا در دوحه قطر درباره مذاکرات صلح میان دو طرف به رایزنی پرداختند.

مذاکرات دو طرف در سپتامبر سال گذشته و به منظور یافتن راهی برای پایان بخشیدن به جنگ چند ده ساله آغاز شده بود و با این وجود، مذاکرات پس از چند دور به بن بست رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار