معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایذه گفت: طلاق، اعتیاد و خودکشی مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

کردی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: طلاق، اعتیاد خودکشی، تکدی‌گری، فقر و بیکاری مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.

او افزود: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده اند و به صورت تک بعدی قابل تبیین نیستند. آسیب‌های اجتماعی در ایذه در سال اخیر روند رو به افزایشی داشته و برای کاهش این پدیده همکاری بین بخشی باید بین ادارات شکل گیرد.

کردی بیان داشت: آموزش و مهارت آموزی والدین، معلمان و مدیران مدارس یکی از راه‌های کاهش این پدیده است و در همین زمینه باید کارگاه‌های آموزشی به منظور آگاهی بخشی و نحوه برخورد با افراد اقدام کننده به این آسیب‌ها برای خانواده‌ها به خصوص زنان و دختران مدیران و معلمان برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایذه تصریح کرد: مسئولان محلی باید از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از افکار منفی که افراد را به سوی آسیب‌های اجتماعی سوق می‌دهد استفاده بهینه داشته باشند تا یاس و ناامیدی در شهرستان از بین برود و این افراد از سوی روحانیون محل، معلمان، مدارس و والدین مورد حمایت قرار گیرد.

آگاهی بخشی به مردم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

این مقام مسئول ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایذه علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و آگاهی بخشی، برنامه‌های فرهنگی و ساخت مجموعه‌های ورزشی به منظور افزایش نشاط اجتماعی در شهرستان، باید به طور جدی در دستور کار ادارات ذیربط قرار گیرد.

او گفت: همواره بهترین راه در برخورد به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، پیشگیری از آنان است. خانواده به عنوان کانونی که شخصیت کودک در آن شکل می‌گیرد نقش مهمی در گرایش به سوی آسیب‌های اجتماعی یا سالم زیستی اعضای خانواده دارد.

کردی اظهار داشت: فرزندان بسیاری از الگو‌های رفتاری، خصوصیات اخلاقی و ارزش‌های والدین خود را از طریق فرایند‌های تقلید و همانندسازی کسب می‌کنند و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری متکدیان سطح شهر، نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری متکدیان برون‌شهری، شهرداری نسبت به رفع نواقص پارک بانوان و بازارچه بانوان اقدام نماید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایذه افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی از طریق فضای مجازی آموزش‌های لازم فرهنگی پیرامون آسیب‌های اجتماعی را ارائه نماید و ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستان را جهت بستری بیماران روانی و موارد اقدام به آسیب‌های اجتماعی اختصاص دهد همچنین دانشگاه آزاد با همکاری بهزیستی و شبکه بهداشت نسبت به راه اندازی کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی اقدام لازم را معمول نمایند.

انتهیا پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.