پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی دردی بر دل کتاب فروشان

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان خراسان جنوبی گفت: با وجود کرونا و تعطیلی مراکز خرید و فروش کتاب ، تسهیلات بلاعوض در اختیار این قشر از جامعه قرار نگرفته است.

راستگو مقدم رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: بازار کتاب از اسفند سال ۹۸ تا فروردین پارسال با خسارت زیادی همراه بود به طوری که دیگر کسی برای خرید کتاب مراجعه نمی‌کرد.

 او افزود: افراد می توانند در شرایط کرونا و در قرنطینه خانگی با خریدن  کتاب ، ناشران و کتاب فروشان استان را حمایت کنند.

راستگو مقدم با اشاره به اینکه  در سال های گذشته ۸ تا ۱۵ درصد فروش کتاب از طریق برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بوده، اظهار کرد: اکنون به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه و ممنوعیت تجمع در شرایط کرونا  دیگر درآمدی از فروش کتاب در نمایشگاه‌ها به دست نمی‌آوریم.

رئیس اتحادیه لوازم و التحریر خراسان جنوبی با بیان اینکه ما زمینه قدرتمندی برای فروش غیرحضوری کتاب نداشتیم گفت: در حال حاضرتا حدودی  توانسته ایم از این طریق درآمدی برای تامین معاش به دست آوریم.

او با اشاره به اینکه  فروش غیر حضوری یک دهم فروش حضوری است، تصریح کرد: شروع سال‌های تحصیلی  بیشترین زمان مراجعه به کتاب فروشی‌ها  بود که با تعطیلی مدارس دیگر مراجعه دانش آموزان و معلمان به کتاب فروشی بسیار کمرنگ شد.

راستگو مقدم با اشاره به اینکه به تمامی مشاغل خسارت دیده از کرونا تسهیلات بلاعوض پرداخت شده افزود: در حوزه کتاب فروشی حمایتی به کتاب فروشان  نشده و همین موضوع باعث تعطیلی برخی از مراکز خرید و فروش کتاب شده است.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار