مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افتتاح مخزن امن در موزه باستان‌شناسی مردان نمکی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افتتاح مخزن اشیای فرهنگی تاریخی خبر داد و گفت: مخزن امن موزه باستان ­شناسی زنجان مرکز پژوهش ارزنده‌ای را ایجاد خواهد کرد که در آن همه اشیاء سفالی بر اساس قدمت، زمان کشف و سایر اطلاعات تفکیک و دسته‎بندی خواهند شد، مخزن امن اشیای تاریخی، دارای محل هایی برای تفکیک اشیا بر اساس جنس، قدمت و همچنین فضاهایی برای مرمت و آزمایشگاه است.

او ادامه داد: اشياء به دست آمده از معدن چهرآباد، تمام قطعات سفالی از دوره نوسنگی تا عصر حاضر که از ۸ شهرستان استان زنجان به دست آمده در این مخزن نگهداری می­ شوند.

ارجمند گفت: تمامی قطعات سفال ­ها در گمانه ­زنی ­ها، کاوش و لایه ­نگاری از محوطه­ های باستانی توسط پرسنل معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت کشف‌شده‌اند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: مخزن امن موزه باستان­شناسی زنجان به‌عنوان مرکز گردآوری، شناسایی و تعیین قدمت این شواهد تاریخی، می‌تواند در انسجام‌بخشی مطالعات و دستیابی به نتایج مشهودتر، کارساز باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.