رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاهش ۳۹ درصدی وقوع جرائم سایبری و کاهش ۳۲ درصدی کلاهبرداری های رایانه ای نسبت به پارسال خبر داد.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی  در  گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت‌: بیشترین جرائم سایبری استان در زمینه ی کلاهبرداری های رایانه ای، برداشت های اینترنتی غیر مجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و تهدید، تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق رایانه و اینترنت است.

او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جرائم سایبری مربوط به جرایم مالی سایبری است افزود:کلاهبرداری با شگرد فروش کالا در سایت های ثبت آگهی رایگان و شبکه های اجتماعی از رایج ترین روش های کلاهبرداری در فضای مجازی است.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه خوشبختانه میزان کل وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: کلاهبرداری های رایانه ای نیز نسبت به پارسال ۳۲ درصد کاهش داشته که علت اصلی این کاهش را بالا رفتن سطح آگاهی مردم از طریق رسانه، اجرای رمز دوم پویا و هشدار های سایبری بیان کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی به مجازی شدن سال تحصیلی اشاره کرد و گفت‌: از جمله آسیب های وارد شده به دانش آموزان افت تحصیلی به دلیل کاهش تمرکز، اعتیاد اینترنتی، مزاحمت سایبری، قرار گرفتن در معرض اطلاعات نامناسب، تجاوز به حریم خصوصی و ایجاد مشکلات مالی و قانونی بوده است.

او ادامه داد‌: والدین توجه داشته باشند با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و برنامه شاد آموزش و پرورش انجام می‌شود همراهی و توجه والدین به فعالیت فرزندان خود در فصای مجازی برای جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات موجود برای دانش آموزان امری مهم است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.