رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی به بهانه فروش تلفن همراه از طریق یک سایت از افراد کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه کرد و با ارائه شکوائیه اعلام داشت چند ماه قبل از طریق فضای مجازی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده و مبلغ ۳۹۰ میلیون ریال را نیز به حساب فرد فروشنده واریز کردم، اما تاکنون فروشنده گوشی را برای من ارسال نکرده و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، وی از بازگرداندن پول نیز خودداری می‌کند، لذا من از این موضوع شاکی بوده و خواهان رسیدگی می‌باشم.

سرهنگ الوانی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

به گفته وی در بررسی‌های اولیه توسط کارکنان پلیس فتا مشخص شد، فرد بزه‌دیده در فضای‌مجازی به دنبال خرید تلفن همراه بوده است، که تبلیغات فریبنده یک سایت فروش تلفن همراه با قیمت مناسب توجه وی را به خود جلب کرده است و در ادامه شاکی بدون بررسی هویت گردانندگان سایت مذکور مبلغی را برای خرید تلفن همراه به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌کند.

سرهنگ الوانی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه با پیگیری مستمرکارشناس پرونده، وجه پرداختی از طرف شاکی توسط متهم به صورت کامل به حساب وی برگشت داده شد و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ الوانی گفت: کاربران فضای مجازی به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات اغوا‌کننده و دروغین مجرمین سایبری از قبیل فروش کالا با قیمت‌بسیار پایین و یا تخفیف ویژه را نخورند و خرید‌های اینترنتی خودشان را حتماً از سایت‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام داده و به‌هیچ‌وجه قبل از دریافت کالا به حساب افراد ناشناس بیعانه وازیز نکند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.