وزش تند باد و طوفان عصر امروز در قزوین باعث شکسته شدن درختان زیادی در سطح شهر قزوین و مصدوم شدن دو کارمند اداره برق شهر ضیاء آباد بر اثر برخورد صاعقه شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: عصر امروز دو کارمند اداره برق شهر ضیاء آباد که در حال رفع خاموشی‌های شبکه بودند بر اثر برخورد صاعقه مصدوم شدند.

سلطانی افزود: این دو نفر دچار سوختگی درجه سه شده اند.

او اضافه کرد: مصدومان حادثه به بیمارستان‌های شفا و تامین اجتماعی تاکستان منتقل شدند.

دوم خرداد ماه هم دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله در روستای پیچ بن الموت شرقی بر اثر برخورد صاعقه فوت کردند.

۲۶ اصله درخت به خاطر وزش تندباد در قزوین شکسته شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: وزش‌ تندبادها در ساعات گذشته موجب شکستگی بیش از ۲۶ اصله درخت و قطعی برق در برخی مناطق استان قزوین شده است.

قدرت الله مهدیخانی گفت: محدوده عبیدزاکان و بازار در شهر قزوین به خاطر این تندبادها دچار قطعی برق شده بود که پس از بررسی مشخص شد شکستگی درختان و افتادن آن‌ها روی دکل خطوط انتقال باعث این اتفاق شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه خسارات جانی در این تندبادها گزارش نشده است، اظهار داشت: در دیگر مناطق استان قزوین مانند شهرستان البرز در چند منطقه الوند و نصرت آباد نیز شکستگی درختان اتفاق افتاده و برای ساعاتی نیز برق این مناطق قطع شده بود.

شکسته شدن ۲۶ اصله درخت در قزوین

مهدیخانی بیان داشت: با توجه به پیش بینی این تندبادها در استان قزوین، از مردم خواهشمندیم قبل از شروع تندباد لوازم کمک‌های اولیه و چراغ قوه در کنار خود فراهم کنند تا در مواقع حادثه یا قطعی برق با خونسردی و بدون هیچ گونه استرس بتوانند موقعیت مکانی خودشان را کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از همشهریان عزیز تقاضا داریم در این روزها که وضعیت جوی هوا چندان مساعد نیست از رفتن به مناطق مرتفع و همچنین قرارگیری در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین قبلا هشدار داده بود که احتمال وقوع رعد و برق، تندباد و بادهای لحظه ای شدید در استان از بعدازظهر امروز سه شنبه تا اواخر وقت فردا وجود دارد.

وزش تند باد و طوفان عصر امروز در قزوین باعث شکسته شدن درختان زیادی در سطح شهر قزوین شد و به برخی از خودرو ها هم خسارت وارد شد.

برخورد صاعقه در استان قزوین باز هم حادثه آفرید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.