وزیر خارجه آمریکا از بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از بررسی مسأله امکان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خبر داد.

بلینکن گفت: به دنبال فهمیدن میزان امکان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هستیم و شرکایمان را نیز در خصوص تحولات در این زمینه مطلع ساختیم.

او در ادامه مدعی شد: پس از خروج از توافق هسته ای، ایران اجرای درخواست‌های اساسی در این توافق را متوقف کرد. ایران پس از خروج از توافق هسته ای، بیشتر از قبل به سلاح هسته‌ای نزدیک شده است.

بلینکن مدعی شد: آمریکا و اسرائیل برای عدم اجازه به ایران به منظور دستیابی به بمب هسته‌ای اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به برجام گفت: توافق با ایران، توافقی بود که بیشترین نظارت را در طول تاریخ داشت.

او همچنین گفت: ما از روز نخست گفتیم پایبند هستیم شرکایمان را در زمینه تلاش‌ها برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران آگاه کنیم.

آنتونی بلینکن با اشاره به مذاکرات کنونی وین نیز تصریح کرد: نمی‌دانیم با وجود برگزاری ۵ جلسه در وین، آیا ایران قادر به تصمیم گیری برای بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای هست یا خیر.

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا پیش از سخنان خود در خصوص برجام و ایران، با اشاره به تحولات غزه گفته بود: در درگیری‌های اخیر ما جان‌های بسیاری را از هردوطرف از دست دادیم و به همین خاطر باید حلقه خشونت را بشکنیم.

او همچنین گفته بود: مصر نقشی اساسی را در آتش بس ایفا کرد و اردن نقشی اساسی در ثبات منطقه دارد.

بلینکن همچنین مدعی شده بود بایدن تلاش‌های دیپلماتیک فراوانی را در پشت پرده برای مهار خشونت میان رژیم صهیونیستی و غزه به انجام رسانده است.

او گفته بود: ما مراحل بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار