روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی با اشاره به گفتگوی وزرای خارجه ایران و اردن اذعان کرد که نزدیکی دو کشور موجب نگرانی تل آویو شده است.

رسانه‌های اسرائیلی به گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و ایمن صفدی وزرای خارجه ایران و اردن و توافق آن‌ها برای تلاش جهت تقویت روابط پرداختند.

به گزارش المیادین، روزنامه اسرائیلی «معاریو» گزارش داد که توافق ایران و اردن تقویت روابط باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه وزرای خارجه ایران و اردن برای گفتگو در مورد روابط دو جانبه توافق کردند «در اسرع وقت» با یکدیگر دیدار کنند، خاطرنشان کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران طی تماسی تلفنی به ایمن صفدی همتای اردنی خود از آمادگی تهران برای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور اطمینان داد. 

به گفته معاریو، به همین ترتیب، از هر دو طرف گزارش شد که آن‌ها "به تماس‌ها برای دستیابی به تفاهمات بر اساس روابط آینده برای ایجاد همکاری و کمک به افزایش امنیت ادامه خواهند داد. "

معاریو در این باره اعلام کرد: این موضوع باعث نگرانی طرف اسرائیلی می‌شود و این پس از توافقنامه امضا شده بین تهران و عربستان سعودی است.

پیش از این، یکی از محققان ارشد پژوهشگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یکی از مقامات سابق نهاد‌های امنیتی و نظامی این رژیم نیز بوده است، گفته بود: «توافق امضا شده بین عربستان سعودی و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک در ماه گذشته با میانجیگری چین، برای تهران یک دستاورد اضافی است. دستاورد دیپلماتیکی که به سلسله دستاورد‌های آن در دوره گذشته می‌پیوندد.»

آسوشیتدپرس گزارش داد که «توافق عربستان با ایران، اسرائیل را نگران می‌کند، زیرا آن را تا حد زیادی تنها گذاشته است».

یوئل گوزانسکی، کارشناس امور خلیج فارس در موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت که این توافق ضربه‌ای به مفهوم و تلاش‌های اسرائیل در سال‌های اخیر برای تشکیل یک بلوک ضدایرانی در منطقه است.

او افزود: اگر خاورمیانه را به عنوان یک بازی حاصل جمع صفر در نظر بگیرید، در مورد کاری که ایران و اسرائیل انجام می دهند، پیروزی دیپلماتیک برای ایران خبر بسیار بدی برای اسرائیل است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در همین زمینه نوشت که این توافق به ایران در میان کشور‌های عربی منطقه نشاط می‌بخشد و بعداً می‌تواند در روابط دیپلماتیک با کشور‌های دیگری مانند مصر به ثمر بنشیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
از نگرانی دق کنید
اشغالگر و کودک کش و 7 دهه ظلم به مردم بیگناه فلسطین
خدا نظرگر اعمال خبیث و شیطانی تون است
به عذاب دو دنیا دچار شوید .امین
آخرین اخبار