محمد تقی آریان از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در اواخر خرداد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان نیز ضمن اعلام گزارش مبسوط از عملکرد سنجش سال ۹۹ و اعلام پوشش صد در صدی سنجش پارسال ، بر سنجش تمام دانش آموزان در سال ۱۴۰۰ تاکید نمود.


بیشتر بخوانید 


او افزود: سنجش سال ۱۴۰۰ از ۳۱ خرداد ماه در ۱۴ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی برای ارزیابی بیش از ۱۹۰۰۰ نوآموز، آغاز خواهد شد.

متقیان افزود: نوبت گیری مدارس در سامانه سنجش از ۱۵ خرداد ماه آغاز میگردد و خانواده‌ها میتوانند از مدارس محل ثبت نام، زمان و مکان حضور در پایگاه سنجش را دریافت نمایند.

متقیان تعداد عوامل اجرایی پایگاه اولیه و تخصصی استان را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: می‌بایست کلیه عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش در سامانه سلامت ثبت نام نموده و هر سه روز یک بار (۲ بار در طول هفته) نرم افزار سلامت را تکمیل و بروز رسانی نمایند.

متقیان افزود: کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز پایگاه‌های سنجش اتامین گردیده و به خانواده‌ها توصیه کرد در ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند تا از ازدحام جلوگیری گردد.

دبیر اجرایی سنجش استان تأکید کرد نوآموزان در هنگام مراجعه به پایگاه حتما پرینت نوبت گیری و مدارک ذکر شده در برگه نوبت گیری (شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون -هزینه از طریق دستگاه پوز دریافت می‌شود-) همراه داشته باشند.

متقیان افزود: آدرس پایگاه‌ها بر روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد.

اودر خصوص سنجش پیش دبستانی‌ها نیز افزود :  بعد از اتمام نوآموزان کلاس اولی برنامه پیش دبستانی‌ها متعاقباً اعلام میشود.

متقیان گفت:هم اکنون فقط ارزیابی کلاس اولی‌ها و بازمانده‌های پارسال انجام میگیرد. معاینات پزشکی نیز بعد از انجام مراحل سنجش، در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خانوارکه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است، انجام خواهد شد.

او متولدان نیمه دوم ۹۳ و نیمه اول ۹۴ را واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول و حضور در پایگاه‌های سنجش بیان نمود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.