معاون وزیر نیرو گفت: امسال چیزی بالغ بر ۷ هزار روستا با مشکل آبرسانی مواجه می‌شوند که در حال برنامه ریزی برای آبرسانی سیار هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو در مراسم امضا تفاهم نامه با بنیاد احسان در خصوص محرومیت زدایی در مناطق روستایی که در شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی برای تامین اعتبار به بخش آبرسانی روستایی شده است تا بتوانیم آب پایدار را به روستاییان برسانیم.

او ادامه داد: اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد تا بیش از ۹ میلیون نفر از آب پایدار بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: امسال سال سختی از نظر بارش‌ها داریم، پاییز سال گذشته پایش جمعیتی را در دستور کار قرار دادیم.

جانباز گفت: با توجه به افزایش دما در حال آماده شدن برای مدیریت آبرسانی هستیم تا مردم دچار مشکل نشوند؛ پیش بینی ما این است که شاید در برخی از روستاها دچار مشکل شویم که در حال برنامه ریزی هستیم.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: امسال چیزی بالغ بر ۷ هزار روستا با مشکل آبرسانی مواجه می‌شوند که در حال برنامه‎ریزی برای آبرسانی سیار برای این روستا هستیم.

جانباز با اعلام اینکه در نتیجه بهره برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی ۹ میلیون نفر از آب باکیفیت پایدار بهره‌مند شدند، ادامه داد: هر چند که اعتبارات ارزی از صندوق توسعه ملی به طور مستقیم برای این طرح‌ها تخصیص داده نشد، اما معادل ریالی آن در اختیار ما قرار گرفت تا طرح‌ها را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه تعدد پروژه‌ها در حوزه آبرسانی به ویژه آبرسانی روستایی زیاد است، بیان کرد: تاکنون برای برقراری ارتباط با مجموعه‌های مردم نهاد تأخیر داشته‌ایم و با کندی ارتباط گرفته‌ایم، در همین راستا در روز‌های پایانی سال گذشته تفاهم نامه‌ای را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد کردیم که طی حدود دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

جانباز تصریح کرد: اولویت ما برای آبرسانی، روستا‌های کم برخوردار است که با چالش جدی آب روبه‌رو هستند. با همین هدف تصمیم گرفته‌ایم تا اجرای تفاهم نامه خود را که امروز با ستاد اجرایی فرمان منعقد شد از استان سیستان و بلوچستان که کم تراکم‌ترین و کم بارش‌ترین استان بوده و دارای منابع آبی کمی است، آغاز کنیم.

او ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تقبل کرده است تا از محل اعتبارات و نیروی انسانی خود ۲۰ درصد از هزینه‌های آبرسانی به هر روستا را تقبل کند و برای نخستین هدف گذاری ۱۳۰ روستا مدنظر قرار دارند. این تفاهم نامه طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده اجرا می‌شود. البته لازم به تأکید است که پروژه‌هایی باید در این طرح مدنظر قرار گیرند که سریع‌تر به بهره برداری برسند تا مردم از آن زودتر منتفع شوند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه سال سختی را از نظر کاهش بارندگی تجربه می‌کنیم، گفت: امسال را به جرأت می‌توان کم بارش‌ترین و گرم‌ترین سال طی ۵۰ سال گذشته دانست، این در حالی است که از پاییز سال گذشته پایش جمعیتی کشور به لحاظ تراکمی را در دستور کار داریم تا بر اساس آن برای آبرسانی برنامه ریزی کنیم به همین دلیل تمام توان خود را برای اجرای تمهیدات لازم با هدف آبرسانی پایدار به کار بسته‌ایم. پیش‌بینی می‌شود با وجود همه این شرایط به بیش از ۷ هزار روستا به صورت سیار آبرسانی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار