رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی قزوین گفت: سم پاشی به موقع از طغیان ملخ مراکشی در استان جلوگیری کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی بهرامی رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه هیچ گونه طغیان ملخ مراکشی در مزارع استان گزارش نشده است گفت: سم پاشی به موقع از طغیان این آفت در اراضی کشاورزی استان و بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کرده است.

بهرامی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین که مستعد آلودگی بود و امکان طغیان این آفت در آن‌ها وجود داشت از سوی کارشناسان حوزه حفظ نباتات و مدیریت ترویج جهاد کشاورزی مناطق سم پاشی شده است.

این مسوول گفت: آفت ملخ مراکشی در صورت بزرگ و بالدار شدن می‌تواند با طغیان در مزارع و باغ ها، هر گیاه سبزی را که در سر راه خود قرار دارد از بین ببرد.

وی اضافه کرد: کار مقابله با این آفت از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد.

بهرامی؛ از قزوین به عنوان یکی از استان‌های موفق در مبارزه با آفت سن مادر گندم یاد کرد و افزود: با مقابله مناسب با آفت سن گندم در مزارع این محصول در استان در مورد این آفت نیز گزارشی از طغیان و بروز مشکل ثبت نشده است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در حوزه باغبانی نیز کار مبارزه با آفت مگس زیتون مطابق با سال‌های گذشته با ایجاد ایستگاه‌های ردیابی و نصب کارت زرد انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی و سرمازدگی در کنار آفات یاد شده از مهم‌ترین مخاطرات بخش کشاورزی قزوین به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: جایگزینی ارقام مقاوم به خشکی و سرما با توجه به مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی ابتدا و اواخر سال‌ها در دستور کار حوزه مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار