شرکت‌های جگوار لندرور و گوگل یک خودروی برقی I-Pace اصلاح شده با ویژگی‌های زیست محیطی را ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، امروز شرکت‌های گوگل و جگوار لندرور اعلام کردند که برای تهیه خودروی شاسی بلند کاملا الکتریکی I-Pace با تجهیزات مورد نیاز برای ثبت تصاویر نمای خیابان، همکاری کرده و ماشین را در دوبلین ایرلند مستقر کرده اند. خودروی I-Pace همچنین اطلاعات عمومی تری را نسبت به نقشه گوگل جمع آوری می‌کند و از سنسور‌های کیفیت هوای Aclima مجهز خواهد شد.

خودروی دوست دار محیط زیست I-Pace 

خودروی الکتریکی I-Pace داده‌های "کیفیت هوای خیابان به خیابان" در دوبلین را جمع آوری می‌کند و همچنین داده‌های اندازه گیری دی اکسید نیتروژن و دی اکسید کربن و همچنین ذرات ریز معلق در هوا را اندازه گیری می‌کند. البته گوگل داده‌ها را در دسترس شورای شهر دوبلین قرار می‌دهد.

همکاری گوگل و جگوار برای ارائه ویژگی Street View برای خودروی I-Pace

البته شایان ذکر است که جگوار لندرور و گوگل با هم غریبه نیستند. شرکت ویمو (Waymo) که به عنوان یک پروژه اتومبیل خودران در داخل گوگل آغاز به کار کرد، اما در سال ۲۰۱۶ متوقف شد، از I-Paces جگوار در تست‌های اتومبیل خود استفاده خواهد کرد.

سخنگوی گوگل در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت قصد دارد از خودرو‌های الکتریکی دیگر نیز برای قابلیت نمای خیابان استفاده کند، گفت: "ما همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای بهبود ناوگان وسایل نقلیه خود هستیم و امکان افزایش اندازه ناوگان خودرو‌های برقی در آینده وجود دارد، اما در حال حاضر هیچ بروزرسانی برای به اشتراک گذاری وجود ندارد. "

خودروی I-Pace ۷۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و پس از بروزرسانی نرم افزاری در اواخر سال ۲۰۱۹، با شارژ کامل حدود ۲۴۶ مایل مسافت را می‌پیماید.

چندی پیش هم خبر رسید که شرکت جگوار لندرور، یک پلتفرم کاملاً جدید متمرکز بر EV را طراحی کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.