سامان دهی ۱۱ هزار معلم در کهگیلویه و بویراحمد

امسال ساماندهی محل خدمت ۱۱ هزار معلم در کهگیلویه وبویراحمد به صورت عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست رؤسای آموزش وپرورش در گچساران گفت: امسال بر اساس امتیاز سوابق خدمتی و به صورت عمومی مدارس محل خدمت معلمان دوره‌های ابتدایی و متوسطه در تیر و مرداد  تعیین می‌شود.

هادی زارع پور افزود: ساماندهی معلمان براساس سوابق خدمت، آموزش‌های توانمندی سازی، کسب رتبه‌های برتر الگوی تدریس و جشنواره ها، مهارت آموزی و فعالیت‌های علمی آموزشی انجام می‌شود.

او ادامه داد: امسال ۹۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته و هزار و ۵۹۰ معلم جدید اعم از متعهدان خدمت، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی و مشمولان استخدام وارد آموزش و پرورش استان می‌شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: برای بازگشایی مدارس نیز طرح مهر با ۶ کمیته فعالیت خود را انجام و ثبت نام دانش آموزان به صورت غیرحضوری در سامانه سیدا انجام می‌شود.

زارع پور افزود: با توجه به مزایای اشتغال آسانتر برای فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، انتظار می‌رود خانواده‌هابرای هدایت دانش آموزان و افزایش گرایش به این رشته‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه میانگین استقبال و حضور دانش آموزان از این رشته ۲۴ درصد است که باید تا پایان برنامه ششم به ۵۰ درصد برسد ادامه داد: درمدارس غیردولتی که ثبت نام از طریق درگاه پادا انجام می‌شود باید شهریه مصوب با امضاء رؤسای ادارات ومدیران مدارس در معرض دید اولیاء دانش آموزان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد همچنین به پایگاه‌های دوره اوقات فراغت تابستانه اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های این پایگاه غیرحضوری شامل فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه  امسال بین مدرسه مدرسه و اولیاء دانش آموز در مدارس غیر دولتی قرارداد منعقد می‌شود افزود: بسته‌های تحولی شامل ۲۵ برنامه از جمله مدرسه خوانا، کنترل چاقی، پیوند سواد و زندگی در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.