مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های گردشگری در شهرستان زرند به روستا‌های شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  صبح امروز، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با حضور در شهرستان زرند از پروژه‌های در حال ساخت و تکمیل شده گردشگری زرند بازدید کرد.

فریدون فعالی ،مدیر کل میراث فرهنگی با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی طرح‌های در حال اتمام گفت: بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های گردشگری در شهرستان زرند به روستا‌های شهرستان اختصاص داده شده که نشانگر توجه خاص میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به رشد و رونق اقتصادی و اجتماعی در روستا‌ها است.

او با ابراز امیدواری نسبت به تداوم سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در صنعت گردشگری شهرستان گفت: طی روز‌ها و هفته‌های آتی تعداد دیگری از پروژه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان زرند به بهره برداری می‌رسد که از شاخص‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح فاز اول بوم گردی محمدصفر نعیم آباد، چهارچشمه در آبادی چهار چشمه، فاز اول عمارت بزرگ ایرانی منش در روستای اسماعیل آباد، کارخانه‌ی گلیم بافی روستای شعبحره، کارگاه گوهر تراشی روستای سرباغ اشاره کرد.

فریدون فعالی افزود: شهرستان زرند خیز بلندی به سمت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری استان برداشته است و تنوع واحد‌های گردشگری در شهرستان با توجه به تفاوت ذائقه‌ گردشگران از نکات بارز در حوزه‌ی سرمایه گذاری اداره‌ کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در شهرستان زرند است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به صنعتی شدن شهرستان هم افزود: افق گردشگری شهرستان به نحوی برنامه ریزی شده که در حوزه‌ زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری برای سال‌های آتی هم آمادگی کامل وجود دارد و با تلاش و همت همکارانم چه در شهرستان و چه در حوزه‌ معاونت‌های گردشگری و صنایع دستی، با حرکت‌های جهادی صورت گرفته، یکی از مهم‌ترین اضلاع در شکل گیری اقتصاد مقاومتی یعنی بخش صنعت گردشگری و صنایع دستی و مشاغل خانگی مرتبط در شهرستان زرند با قدرت تشکیل و در آینده این شهرستان حرف‌های بزرگی در عرصه‌ گردشگری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر حمایت از فعالان و سرمایه گذاران گردشگری تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در بخش صدور موافقت‌های اصولی و اعطای تسهیلات کم بهره، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد محقق شده و میراث فرهنگی شهرستان زرند در این حوزه سال ۱۳۹۹ هم موفق به کسب رتبه‌ برتر (طبق جدول روکش پروژه‌های اقتصاد مقاومتی) شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار