محبی با سختگیرانه دانستن مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اقامه دوباره نماز‌های جمعه خواستار پیگیری روند بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) در اقامه دوباره نماز‌های جمعه در قم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تقدیر و تشکر از همراهی ستاد نماز جمعه استان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: در شرایط فعلی، مطالبه‌ای از سوی متدیّنان استان برای اقامه دوباره نماز‌های جمعه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید گفت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره شرایط اقامه دوباره نماز‌های جمعه سختگیرانه است و رعایت آن در قم و برخی استان‌های دیگر عملا امکان پذیر نیست.

محبی ادامه داد: از این رو باید شرایط تهویه مناسب و همچنین فضاسازی مطلوب برای رعایت فاصله گذاری‌ها و دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلای قم مورد توجه قرار گیرد تا پس از اخذ مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا بتوان دوباره شاهد اقامه نماز‌های جمعه در استان بود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین تصریح کرد: به نظر می‌رسد روال به کار گرفته شده در ماه‌های قبل برای بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) می‌تواند در اقامه دوباره نماز‌های جمعه در مصلای قدس قم به کار آید.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم نیز در این باره بیان داشت: امکان برگزاری نماز جمعه بر اساس برگزاری در فضای باز، با حداکثر حضور ۱۰۰ نفر به مدت ۴۰ دقیقه و البته فضاسازی ۴ مترمربعی برای هر نفر بویژه با توجه به فصل گرما و همچنین استقبال مؤمنان از نماز عملا امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام علی مهدی زاده در ادامه از استاندار قم خواست تا تدبیری برای اقامه دوباره نماز‌های جمعه در استان بیندیشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست به ضرورت بازنگری در برخی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد.

محمدرضا قدیر افزود: درخواست ستاد نماز جمعه استان در روز‌های آینده و در جلسات مشترک مورد بررسی و دقت نظر قرار خواهد گرفت تا إن شاء الله بتوانیم به تصمیم مناسبی در این موضوع برسیم.

همچنین استاندار قم نیز درباره این موضوع بیان کرد: این موضوع می‌تواند در دو سطح یعنی اقامه نماز جمعه در قم و در عین حال اقامه آن در دیگر بخش‌های استان مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

بهرام سرمست افزود: از آن جا که استقبال از برگزاری نماز جمعه در قم زیاد است باید تدابیر خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شود، ضمن آن که اقامه این نماز در دیگر بخش‌های استان نیز می‌تواند تابع اقتضائات محیطی باشد.

استاندار قم در پایان دستور داد تا درخواست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در نشستی مشترک و با ارائه و بررسی پیشنهاد‌های کارشناسی شده، مورد دقت نظر بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
خدا کند زحمات بر باد نرود با تصمیمات اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ایشالا کرونا تموم شه بعدا همه با هم اقامه کنیم
آخرین اخبار