مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تدوین سیاست‌های کلان و اجرایی حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری این وزارتخانه خبر داد.

رضا نقی زاده مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از نهایی شدن سیاست‌های کلان و اجرایی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی همچون سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور و برنامه‌های توسعه ۵ ساله کشور در چارچوب قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، سیاست‌های کلان و اجرایی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت عتف تدوین شد.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست‌های کلان تدوین شده مشتمل بر ۹ سیاست محوری است که نتیجه آن ایجاد جنبش و تحرک مضاعف در بدنه پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری و ایجاد سر ریز آن برای اقتصاد دانش بنیان کشور است.

به گفته این مقام مسئول، شش محور عملیاتی مشتمل بر پژوهش و توسعه نیروی انسانی، ارتباط با جامعه و صنعت، فناوری و نوآوری، پشتیبانی منابع و زیرساخت‌های پژوهشی، انجمن‌های علمی و برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد در برنامه راهبردی و عملیاتی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت علوم پیش بینی شده است.

نقی زاده ادامه داد: جهت تحقق سیاست‌های کلان در سطح حوزه‌های عملیاتی پیش بینی شده، اقدام به ارائه سیاست‌های اجرایی، نگاشت نهادی و تعیین شاخص‌های معیار شده است.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ویژگی این برنامه را پیش بینی همراهی مراکز پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم در اجرای سیاست‌ها اعلام کرد و بر اهمیت نقش آن‌ها جهت همراهی با معاونت پژوهش و فناوری وزارت به عنوان مجری اصلی جهت تحقق سیاست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
کلی گویی به چه درد می خوره
رک و پوست کند بگو چکار کردید؟ این سیاست ها چه زمانی ابلاغ میشن و چطور اجرایی میشن ؟
وگرنه خبر خشک و خالی هیچ تحرکی در جامعه پژوهشی ایجاد نمی کند.
آخرین اخبار