جنبش حماس اطمینان داد که کمک‌های بین المللی اختصاص یافته به بازسازی غزه را به شکلی کاملا درست، شفاف و غیر جانبدارانه استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از القدس العربی، «یحیی السنوار»، رئیس جنبش حماس تاکید کرد مرکز این جنبش در غزه حتی یک سکه هم از اموالی که قرار است برای بازسازی غزه استفاده شود، برنمی‌دارد. او اعلام کرد همچنان به عملیات اقتصادی شفاف ملتزم است.

السنوار افزود: ما تمام تلاشمان را برای بازسازی و جبران خسارت در غزه می‌کنیم، ولی از این پول حتی یک سکه هم برای جنبش برنمی‌داریم، این بازسازی در غزه برای همه صورت خواهد گرفت و فقط مختص حماس و گردان‌های عزالدین القسام نیست.

وی افزود: به نگهبانان مسجد الاقصی که از کرامت آن دفاع کردند، درود می‌فرستیم. به ساکنان سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ که همزیستی با دشمن را برای همیشه ناکام گذاشتند، درود می‌فرستیم. از اهالی کرانه باختری که همه تلاش‌ها برای ساکت کردن خودشان را در هم شکستند، قدردانی می‌کنم. به فلسطینی‌های ساکن غزه که میهن پرستی خودشان را نشان دادند، درود می‌فرستم. درود به رسانه‌های آزاد که تصویر کاملی از جنایت‌های اشغالگران ارائه کردند.

السنوار ادامه داد: مقاومت امروز توانایی شلیک صد‌ها موشک با برد صد کیلومتر یا دویست کیلومتر را در مدت یک دقیقه دارد. این پیام را به دشمن و نیز همه جهان رساندیم که بازی کردن با آتش کافی است. همه جهان بداند، مسجد الاقصی مردانی دارد که از آن دفاع می‌کنند. دشمن صهیونیستی بداند آنچه رخ داد فقط مانوری برای چیزی است که در صورت تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی اتفاق خواهد افتاد. به اشغالگران و سران آن‌ها هشدار می‌دهیم مسجد الاقصی و قدس خط قرمز است. تصمیم نابودی شما به اجرای طرح هایتان در قدس بستگی دارد.

به دنبال نابودی اسرائیل هستیم وعقیده ما مشخص است

یحیی سنوار در ادامه افزود: پیام ما به بایدن این است که باید رژیم صهیونیستی به تصمیم ها و حقوق بین الملل پایبند باشد. واشنگتن و اروپا به سوی ایجاد یک راه حل همه جانبه برای مسئله فلسطین حرکت کردند.

او همچنین گفت: ما به دنبال نابودی اسرائیل هستیم وعقیده ما مشخص است اما قبل از آن گزینه های دیگری برای یکپارچه سازی موضع فلسطیبن داریم.

در صورتی که رژیم صهیونیستی به حقوق بین الملل پایبند باشد، فرصتی برای آتش بس 5 ساله وجود دارد.

او همچنین گفت: ارتباطاتی برای تحقق تبادل اسرا صورت گرفته اما تحولات داخلی اسرائیل مانع آن شده است. تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی مانع به پایان رساندن مبادله اسرایی شد که مصر، قطر و کشورهای عربی در آن میانجیگری کرده بودند.

مداخله نیروهای مقاومت در صورت گسترده شدن آتش جنگ

یحیی السنوار همچنین گفت: ما اطمینان داریم در صورت گسترده شدن آتش جنگ، نیرو‌های دیگر مقاومت نیز مداخله خواهند کرد. ما در طول جنگ در تماس دائم با برادرانمان در لبنان بودیم و سطح بالایی از هماهنگی در این زمینه وجود دارد. ما در حماس و القسام نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی می‌آید، نداریم.

او تصریح کرد: به ملتمان در غزه که بر گرسنگی و فقر صبر کرده، تأکید می‌کنیم که زمان آسایش فرا رسیده است. خسارتی که به تونل‌های زیرزمینی وارد شد، به ۴ تا ۵ درصد بیشتر نمی‌رسد و در روز‌های آتی بازسازی خواهد شد.

آمریکا از دخالت در امور داخلی ما خودداری کند

یجیی السنوار همچنین کفت: در دوره آینده، ما مقاومت مردمی پیشرفته‌ای را انجام خواهیم داد که با مقاومت نظامی پشتیبانی خواهد شد به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گویم از بازی با اختلافات داخلی دست بردارید، ما می‌دانیم چگونه مشکلات خود را حل کنیم.

او تصریح کرد: قدرت موشکی ما همچنان هزاران خوبی دارد. ما آنچه را که وعده داده بودیم به اجرا در آوردیم و سخنان ما، تنها جنگ روانی نیست. از امروز اسکان و مصادره زمین‌ها ممنوع است و ما به شهرک‌هایی که تازه ساخته شوند، یورش خواهیم برد.

از ایران که لحظه‌ای از کمک به مقاومت با مال و سلاح فروگذاری نکرد، تشکر می‌کنیم

یحیی السنوار با اشاره به حمایت های ایران افزود: زمانی که با حملات خود دشمن صهیونیستی را به لرزه درآوردیم، ایران همراه و پشتیبان ما بود.

او در ادامه گفت: از ایران که لحظه‌ای از کمک به مقاومت با مال و سلاح فروگذاری نکرد، تشکر می‌کنیم. فلسطینیان ساکن قدس باید همچنان برای دفاع از مسجد الاقصی و محله شیخ جراح در آمادگی کامل باشند. به ساکنان قدس اطمینان می‌دهیم که ملت اصیل فلسطین و مقاومت هرگز پشت آنان را خالی نخواهند کرد. از ساکنان کرانه باختری می‌خواهیم برای مقابله با عربده‌کشی شهرک‌نشینان و مصادره اراضی خود به پا خیزند

وی همچنین تصریح کرد: ما اطمینان داریم که ملت فلسطین به وظیفه خود در زمینه دفاع از حقوقش و حمایت از قدس و مسجد الاقصی عمل خواهد کرد به وعده خود به اسرا برای آزادی آنان پایبندیم. از فلسطینیان ساکن خارج می‌خواهم خود را برای عزیمت به سمت فلسطین آماده کنند. به امید خداوند تا پایان امسال گشایش اقتصادی و انسانی بزرگی در نوار غزه حاصل خواهد شد

یحیی السنوار همچنین گفت: عرصه را برای همه باز خواهیم گذاشت تا به رونق اقتصاد غزه کمک کنند. هیچی برای خود نمی‌خواهیم، حماس و قسام منابع مالی خود را دارند و نیازی به کمک‌های تقدیم شده به غزه ندارند. از همه امت که با مال خود از مقاومت حمایت کردند، تشکر می‌کنیم.

بعد از اعلام آتش بس در روز جمعه پس از ۱۲ روز درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین، جنبش حماس در غزه به بازسازی منازل و ساختمان‌های این منطقه پرداخت.

پیشتر نیز «اسماعیل هنیه»، رئیس بخش خارجی جنبش مقامت اسلامی فلسطین، امت اسلامی را به برداشتن گام‌های فوری و واجب برای یاری رساندن به قدس و غزه از جمله امدادرسانی هرچه سریع‌تر و فعالسازی جنبش عربی و اسلامی در سطح بین المللی با هدف تثبیت پیروزی و فاش کردن جنایات صهیونیست‌ها فرا خواند و اعلام کرد امت اسلامی باید به نبرد آزادسازی فلسطین ورود کند و در عرصه‌ها و میادین قوی و موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار