برخی سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با ارائه طرحی قصد دارند تا بازگشت احتمالی این کشور به برجام را مشروط به تایید کنگره کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از نمایندگان حزب جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کردند تا به موجب آن از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

این مسئله باعث می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مجبور شود قبل از انعقاد هرگونه توافق با ایران تایید کنگره را دریافت کند.

این طرح در صورت تصویب، مانع بزرگی بر سر راه دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران و مانعی برای امضای هرگونه توافق پیش از تایید نهایی کنگره خواهد شد.

احتمالا این طرح از سوی دموکرات‌ها رد خواهد شد و تنها جمهوریخواهان آن را تایید می کنند. البته برخی از دموکرات‌ها نیز در سال ۲۰۱۵ مخالف برجام بودند.

«ران جانسون» قانونگذار جمهوریخواهی است که این طرح را ارائه کرده و تاکنون موفق به جلب نظر چندین سناتور هم حزبی خود شده است.

اکنون جانسون در بیانیه‌ای گفت: «دشمنان ما می‌دانند که دولت بایدن راه ضعیف و فاجعه‌بار اوباما را طی خواهد کرد، از همین رو ضروری است هرگونه توافقی که بایدن با ایران انجام دهد به تایید سنا برسد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی وقتی ۳ تحریم ایسا ، کاتسا و یوترن را برداشتید اونقوت به برجام بر میگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اگر چنسال بعد دوباره برجام رو پاره کردن چی ! میافتیم توی دور باطل تسلسل تنها راه نجات خودکفایی در اقتصاد و تولید داخلیه و نه صادرات نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حتی لاشه برجام هم باقی نمونده، سر چی بحث میکنید؟
آخرین اخبار