مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸ هزار و ۲۵۰ نفر در مهاباد به کرونا مبتلا شده اند.

بهاءالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: همکاران شبکه بهداشت و درمان از زمان ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۶ هزار و ۲۳۲ آزمایش PCR یا همان تشخیص ابتلا به کرونا را انجام داده که از این تعداد ۸ هزار و ۲۵۰ مبتلا به این ویروس در مهاباد شناسایی شده‌اند.

او افزود: در این مدت ۹ هزار و ۶۰۰ تست راپید (تشخیص سریع کرونا) برای شهروندان انجام شده که نتیجه آزمایش ۵۰۰ نفر از آنها مثبت بوده است.

حسینی تصریح کرد: از ۱۰ هزار نفر سالمند بالای ۷۰ سال شهرستان مهاباد، ۵ هزار نفر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از اوایل هفته جاری واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال شروع شده و روزانه سالمندان مهاباد به مراکز واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند.

او با بیان اینکه آغاز واکسیناسیون نباید دلیلی برای عادی انگاری مردم بوده و آن‌ها تصور کنند که این بیماری کاهش یافته و یا در حال از بین رفتن است، بیان کرد: تاکنون چهار پیک در کشور پشت سرگذاشته شده است که هر پیک سخت‌تر و شدیدتر از پیک قبلی بوده از اینرو باید مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک را همچنان در اولویت خود قرار دهند.

حسینی وضعیت فعلی این شهرستان را نارنجی و شکننده دانست و اضافه کرد: مردم باید همچنان از برگزاری دورهمی‌ها در این ایام همانند هر زمان دیگر به طور جدی خودداری کرده و از سفر‌های غیرضرور نیز پرهیز کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.