معاون وزارت نفت گفت: از طریق همکاری با وزارت دفاع در بخش‌های مختلف صنعت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی می‌توانیم شاهد توسعه جدی و روزافزون هر دو صنعت باشیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمدزاده معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حوزه رزم زمینی گفت: باعث خوشحالی بنده است که از نزدیک مجموعه دستاورد‌های بسیار ارزشمند وزارت دفاع طی ۴ سال اخیر را بازدید کردم. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این دستاورد‌ها فقط مربوط به ۴ سال اخیر است.

وی افزود: این روز‌ها مصادف است با روزی که اولین چاه نفت کشف شد و روز‌های قبل آن نیز روز مقاومت دزفول و روز آزادسازی خرمشهر بود؛ به یمن اتفاقی که در جنگ و دفاع مقدس رخ داد باعث شد تا جوانان و دانشمندان کشورمان به خودباوری برسند.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: نمونه این خودباوری را در حوزه دفاعی شاهد هستیم. اکنون هم در بخش‌های بسیار پیچیده صنعتی کشور نیز این ظرفیت وجود دارد تا از سر ریز فناوری‌ها و دستاورد‌های حوزه دفاعی در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت نفت استفاده کنیم.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که توسعه تکنولوژی و فناوری در بخش‌های مختلف کشور بدون تردید مترادف است با اقتدار. اگرچه ما در حوزه دفاعی کشور به دنبال اقتدار امنیتی و دفاعی هستیم، باید بدانیم که این اقتدار یعنی اینکه ما در همه حوزه‌های تکنولوژی صاحب سبک، تجربه و فناوری باشیم.

محمدزاده گفت: خوشبختانه ارتباط بین دستاورد‌ها و سر ریز در حوزه‌های مختلف صنعتی و فناوری کشور به ویژه در حوزه دفاعی که در بسیاری از موضوعات در لبه تکنولوژی جهانی هستند می‌تواند نقش بسزایی در توسعه سایر بخش‌های کشور به ویژه صنعت نفت به عنوان صنعت پیشران اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: ما در بخش‌های مختلف حوزه نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی می‌توانیم از طریق همکاری با وزارت دفاع شاهد توسعه جدی و روزافزون هر دو صنعت باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار