افزایش مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: امسال برای خرید تضمینی گندم و کلزا نسبت به سال گذشته ۱۴ مرکز در استان قزوین افزایش یافته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه گندم و کلزا باید تولید داخل در سال جاری باشند، اعلام کرد: در سال گذشته ۸ مرکز خرید گندم توسط تعاون روستایی فعال بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده این تعداد به ۱۰ مرکز برای خرید گندم و ۴ مرکز برای خرید کلزا افزایش یافته است.

رحمانی در این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم و کلزا گفت: مطابق این دستورالعمل تعیین ویژگی‌های کیفی محصول، حدود مجاز و روش‌های اندازه گیری آن شامل معرفی اجزای افت، روش افت زنی، نمونه برداری و تعیین رطوبت به نیرو‌های کنترل و کیفی مستقر در مراکز خرید آموزش داده شده است.

او در ادامه بر آماده سازی و فراهم نمودن مقدمات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری جهت صدور قبوض باسکول، رسید انبار، حواله انبار و... تاکید کرد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: نظارت بر تعیین و آماده سازی مراکز خرید و انبار‌های مسقف و روباز قبل از خرید و ذخیره سازی گندم ضروری است.

رحمانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه خرید توافقی گامی به سوی کنترل و تنظیم بازار تولید، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی ودامی، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است، خرید توافقی جو با همکاری اتحادیه استان در دستور کار تعاون روستایی استان قزوین قرار گرفت.

دومین جلسه هماهنگی خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰ با حضور شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان، معاونت، رئیس اداره بازرگانی، رئیس اداره حسابرسی، مسئول حراست، نماینده، ولی فقیه در تعاون روستایی استان، روسای ادارات تعاون روستایی شهرستانی و مدیران عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان، شهرستان بوئین زهرا، شهرستان قزوین و تاکستان در سالن جلسات برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار