کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر شاخص کل از مقاومت موجود در محدوده یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد خارج شود، در این صورت شاخص کل از روند نزولی خارج شده است.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با، آخرین وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از صعودی که طی چند سال اخیر داشته است؛ از مرداد سال گذشته وارد روند اصلاحی شده و از روند صعودی میان مدت، خارج و وارد یک روند نزولی شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر شاخص کل در یک روند ۵ موجی اصلاحی قرار دارد و پس از تکمیل موج‌های ABCD اکنون در موج E و یا آخرین موج اصلاحی خود قرار دارد و این موج که کف موج C را شکسته است در محدوده ۱۱۰۹۳۶۹ واحد قرار دارد.


بیشتر بخوانید

عرضه غکورش پس از یک سال/ شرایط بازار سرمایه برای عرضه اولیه مناسب شده است!


کارشناس بازار سرمایه افزود: لذا این ریز موج صعودی کوچک می‌تواند پولبک به حمایت شکسته شده در محدوده یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد باشد و سپس تا حمایت بعدی خود یعنی یک میلیون و ۵۰ واحد کاهش یابد و اگر در این محدوده نیز مورد حمایت قرار نگیرد، حمایت بعدی در محدوده یک میلیون تا ۹۶۰ هزار واحد خواهد بود. اما اگر شاخص کل در روز‌های آینده بتواند رشد داشته باشد، خط روند نزولی را به عنوان مقاومت اصلی پیش رو دارد که در محدوده یک میلیون و  ۱۶۰ هزار واحد تا یک میلیون و  ۱۷۰ هزار واحد است.

او تشریح کرد: اگر شاخص کل مقاومت موجود در محدوده یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد را بتواند به خوبی پشت سر بگذارد، می‌توان به این مهم اشاره کرد که، شاخص کل از روند نزولی خود خارج شده است.

 


شکل شماره یک، روند شاخص کل

آسایش در رابطه با آخرین وضعیت شاخص هم وزن گفت: شاخص کل هم وزن بورس اوراق بهادار تهران نیز پس از اینکه در مرداد ۱۳۹۹ وارد اصلاح شد، اکنون در محدوده ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ واحد قرار دارد که در یک کانال کوتاه مدت با برخورد به کف کانال در روز چهارشنبه واکنش نشان داد، اما این کانال حمایت قوی نداشته و احتمال شکسته شدن آن دور از ذهن نیست و این شاخص می‌تواند به حمایت مهم‌تر خود در محدوده ۳۶۴ هزار واحد نزدیک شود.

او بیان کرد: اگر حمایتی در محدوده ۳۶۴ هزار  واحد صورت گیرد با تشکیل یک الگوی مثلث می‌تواند از این محدوده به سمت مقاومت اصلی که خط روند نزولی است، حرکت کند و سپس می‌تواند، مقاومت مهم را بشکند و از روند نزولی خارج شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اما اگر در محدوده ۳۶۴ هزار واحد حمایت صورت نگیرد؛ این شاخص می‌تواند تا محدوده ۳۲۰ هزار واحد نیز کاهش یابد. اما با توجه به اینکه خط روند نزولی با گذشت زمان به سطوح پایین‌تر کشیده می‌شود، می‌توان امید داشت که با قدرت گرفتن بازار سرمایه روند نزولی شکسته شود و مجدد روز‌های خوبی را در بازار سرمایه مشاهده کرد.

روند شاخص هم وزن

آسایش در پایان گفـت: به طور کلی می‌توان بیان کرد که، امید است با بهبود اعتماد اشخاص به بازار سرمایه و کمتر شدن ریسک سیاسی در ماه‌های آینده، بازار سرمایه می‌تواند رشد خوبی داشته باشد و روند صعودی خود را طی کند. زیرا، هم اکنون بازار‌های رقیب بورس، برای سرمایه‌گذاری جذابیت چندانی نداشته و احتمال اینکه پول به بازار سرمایه مجدد برگردد، بسیار زیاد است؛ و باید توجه داشت امسال اخبار بنیادی و سودآوری شرکت‌ها می‌تواند روند سهم‌ها را از یکدیگر جدا سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار