به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت و گویی در کلاب هاوس از دیجیتالی کردن فعالیتهای بیمهای به عنوان مهمترین محور فعالیتهای خود در صنعت بیمه یاد کرد و ادامه داد: فعالیتهای استارتاپی بیمهای هیچ گونه خدشهای بر فعالیتهای بیمهای توسط همکاران شبکه فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران و ارزیابان وارد نمیکند و فعالیت در این دو عرصه هیچ منافاتی با هم ندارد.
وی از حضور یکی از اعضای صنعت بیمه در جمع کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری به عنوان یکی از ظرفیتهای پر دامنهی این صنعت یاد کرد و ادامه داد: مسلما بیمه مرکزی بنا به ماهیت دولتی خود نمیتواند بصورت مستقیم از کاندیداها حمایت کند، این صنعت هم به مانند سایر حوزهها در این انتخابات مشارکت کرده و تلاش میکند که زمینههای لازم را برای افزایش مشارکت مردم فراهم کند.
سلیمانی از ارائه مجوزهای جدید به شرکتهای بیمهای به عنوان یک فرایند طبیعی یاد کرد و گفت: صدور مجوزها به شرکتهای جدید در امتداد تقاضاهای واصل شده انجام شده و این سیاست در جهت تخصصی شدن شرکتهای بیمهای سیر میکند ضمن آنکه در مسیر این فعالیت، تغییراتی در جهت افزایش توانمندیهای مالی و سرمایه گذاری تخصصی برای شرکتها و متعاقب آن کمک به بهبود خدمات ارائه شده، صورت گرفته است.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از این گفت و گو، از تعدیل هزینه بیمههای درمانی به عنوان یکی از برنامههای ضروری نام برد و گفت: تحریمها مشکلات زیادی برای بیمه ایجاد کرد و باعث شد توزیع ریسک در خارج از کشور با محدودیتهای زیادی مواجه و این ریسکها به داخل کشور منتقل شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با گشایشهای جدید، زمینههای لازم برای همکاریهای بین المللی ایجاد شود.
سلیمانی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص ظرفیتهای جدید بیمهای در کشور، گفت: این ظرفیت همچنان وجود دارد و برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، لازم است بر اساس اصول علمی و فنی به شرکتهای بیمهای موجود اضافه شود، ضمن آنکه ما موظفیم که به همه تقاضاهای دریافتی رسیدگی کنیم.
انتهای پیام/