وزیر خارجه کویت با اعلام اینکه موضع این کشور در حمایت از مردم فلسطین ثابت است، تاکید کرد جنایت‌های اشغالگران صهیونیست، جنایت جنگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، وزیر خارجه این کشور با تاکید بر اینکه موضع کویت در حمایت از مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق کامل و قانونی خود ثابت است، اعلام کرد موضوع فلسطین از موضوعات مورد اهتمام و درجه اول سیاست خارجی کویت است.

احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت افزود: «فلسطینیان باید کشور مستقل خود را در مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تشکیل دهند.»

وزیر خارجه کویت گفت: «رژیم صهیونیستی در ۱۲۰ حمله هوایی با استفاده از ۵۲ جنگنده در عرض ۲۵ دقیقه نوار غزه را بمباران کرد و باعث به شهادت رسیدن غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها و مساجد، منازل، مدارس و مراکز خبری شد.»

احمد ناصر المحمد الصباح افزود: «تجاوز رژیم اشغالگر ۱۱ روز به طول انجامید و ۲۵۴ نفر به شهادت رسیدند که ۶۶ نفرشان کودک و ۳۹ تن از آن‌ها زن و ۵ تن از شهدا، معلول بودند. در این یورش بیش از ۸ هزار نفر مجروح شدند. بیش از ۱۵۰۰ ساختمان مسکونی و ۵۰ مدرسه تخریب شد و ۷۵ هزار خانواده آواره شدند.»

وزیر خارجه کویت تاکید کرد: «جنایت‌های شنیعی که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی مرتکب شدند، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود. اشغالگران با زور و ظلم و ستم و تفکر تجاوزگرانه، طی عملیات وحشیانه‌ای علیه برادران فلسطینی در قدس و غزه، دست به کشتار انسان‌ها، تخریب بناها، آتش زدن نباتات و درختان زدند و به فریاد کودکان و شیون زنان درمانده توجهی نکردند.»

بعد از اعلام آتش بس در روز جمعه گذشته پس از ۱۲ روز درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین، جنبش حماس در غزه به بازسازی منازل و ساختمان‌های این منطقه پرداخت.

پیشتر نیز «اسماعیل هنیه»، رئیس بخش خارجی جنبش مقامت اسلامی فلسطین، امت اسلامی را به برداشتن گام‌های فوری و واجب برای یاری رساندن به قدس و غزه از جمله امدادرسانی هرچه سریع‌تر و فعالسازی جنبش عربی و اسلامی در سطح بین المللی با هدف تثبیت پیروزی و فاش کردن جنایات صهیونیست‌ها فرا خواند و اعلام کرد امت اسلامی باید به نبرد آزادسازی فلسطین ورود کند و در عرصه‌ها و میادین قوی و موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار