معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از تصمیم آمریکا در خصوص خودداری از پیوستن دوباره به پیمان آسمان باز ناامید شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز جمعه به اسپوتنیک اعلام کرد روسیه از تصمیم آمریکا برای عدم پیوستن مجدد به پیمان آسمان باز ناامید شد. وی همچنین خاطر نشان کرد که واشنگتن فرصت خود را برای کمک به تقویت امنیت در اروپا از دست داد.

دولت آمریکا قصد خود را برای عدم پیوستن مجدد به پیمان پرواز‌های نظارتی پیش از اجلاس سطح بالا به روسیه اعلام کرد.

ریابکوف گفت: این تصمیم قابل پیش بینی بود. این مطمئناً ما را خوشحال نمی‌کند، ما ناامید هستیم، زیرا واشنگتن فرصتی دیگر برای کمک مثبت به تقویت امنیت در اروپا بر اساس شرایط معقول را از دست داد. در عوض، آن‌ها ادعا‌های بی اساس را علیه ما ادامه می‌دهند که ما بار‌ها به آن واکنش نشان داده ایم.

وی ادامه داد: تصمیم واشنگتن برای عدم پیوستن به پیمان آسمان باز به برقراری جو مساعد برای بحث در مورد کنترل تسلیحات در نشست آینده روسای جمهوری (نشست بایدن و پوتین) کمک نمی‌کند، با این حال، سران قصد دارند طیف گسترده‌ای از موضوعات را مطرح کنند.

واشنگتن پیش از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که قرار است ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار شود، قصد خود را برای عدم پیوستن مجدد به پیمان پرواز‌های نظارتی به مسکو اعلام کرد.

پیمان آسمان‌های باز سال ۲۰۰۲ به مرحله اجرا گذاشته شد و در چارچوب آن ۳۴ کشور عضو اجازه یافتند با اطلاع قبلی بر فراز خاک دیگر کشور‌های عضو، پرواز‌های غیرمسلح شناسایی به‌منظور گردآوری اطلاعات درباره نیرو‌ها و فعالیت‌های نظامی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار