مشاور ارشد رئیس‌جمهور افغانستان از جامعه جهان خواست به فکر راهی باشد که بر اساس آن، این کشور به مکانی امن برای تروریست‌ها تبدیل نشود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد محقق، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان،  گفت جهان نباید بگذارد که افغانستان بار دیگر به لانه امن تروریسم بدل شود.

او خطاب به جامعه جهانی گفت که فریب کسانی را که نرم‌ سخن می‌گویند و اکنون چهره عوض کرده‌اند، نخورد. به گفته او، جهان باید به فکر راهی باشد که بر اساس آن، افغانستان به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود.

مشاور اشرف غنی افزود شعار جنگ نمی‌دهند و برای صلح آمادگی دارند، اما بار‌ها گفته است که طرف مقابل طالبان، هیچ تمایلی به صلح ندارد. محقق تأکید کرد که هم برای صلح و هم برای جنگ آمادگی دارند.

او افزود که تصمیم گرفته بود تا در افغانستان دموکراسی را نهادینه کند و در بیست سال گذشته در همین مسیر حرکت کرده است، اما در سال‌های اخیر متوجه شده است که وضع به گونه‌ای دیگر پیش می‌رود.

این مشاور دولت افزود که در جریان این دو سال آمادگی‌های لازم را گرفته‌اند و در صورتی که صلح تأمین نشود، در کنار دولت و نیرو‌های امنیتی و دفاعی در خط نظام جهوری اسلامی افغانستان خواهند ایستاد. او ابراز امیدواری کرد که جنگ دیگری در این کشور آغاز نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار