مسئول مرکز مدیریت راه‎ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎‌شرقی از افزایش ۱۹ درصدی تردد خودروها در راه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بلوکی مسئول مرکز مدیریت راه‎ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎‌شرقی  گفت:۳۷ میلیون و ۶۲۱ هزار خودرو در فروردین و اردیبهشت امسال در راه‌های استان آذربایجان شرقی تردد کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافت.

او با بیان اینکه این تعداد تردد خودرویی را ۸۲ دستگاه تردد شمار آنلاین در راه‌های مختلف استان ثبت کردند  گفت: از کل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است و مسیر‌های رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۵ میلیون و ۶۲۶ هزار پرترددترین مسیر‌های استان بوده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‎‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: مسیر‌های تبریز- صوفیان با بیش از ۳ میلیون و ۲۶۷ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و بناب – مراغه با ۹۱۱ هزار تردد به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

بلوکی گفت: مسیر‌های ملکان- بناب، میاندوآب – ملکان و خواجه - تبریز نیز از دیگر راه‌های پرتردد استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال بودند.

او گفت: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۷ دستگاه تابلوی پیام متغیر، ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین و ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال که ۱۱ سامانه نیز با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در شرف راه اندازی است، وضعیت تردد در راه‌های مختلف استان را رصد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.