معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: افرادی که واکسن کرونا می‌زنند بیمار نیستند و لازم نیست خود را در خانه قرنطینه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: کسی که واکسن می‌زند بیمار نیست و بیماری را هم انتقال نمی‌دهد پس اگر کسی پس از تزریق واکسن کرونا حال عمومی خوبی دارد، هیچ منعی برای تردد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک و توجه به فاصله اجتماعی ندارد.

او ادامه داد: کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند تا یک ماه بعد نمی‌توانند واکسن بزنند و پس از یک ماه می‌توانند واکسن دریافت کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: واکسیناسیون در این استان طبق برنامه ملی پیش می‌رود و در مرحله دوم این برنامه، اکنون بیش از ۷۰ درصد افراد ۸۰ سال و ۷۵ تا ۸۰ سال و بالای ۵۵ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال استان واکسن دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


خواجه‌ئیان از افرادی که در این گروه‌های سنی هستند و تا کنون واکسن نزده‌اند، خواست با مراجعه به سامانه Salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا زمان تزریق واکسن را به آن‌ها اطلاع دهند.

او گفت: گروه‌های سنی برای دریافت واکسن کرونا ۵ سال به ۵ سال اعلام می‌شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر درباره تزریق واکسن به پاکبان‌ها نیز گفت: طبق برنامه در مرحله اول به پاکبان‌هایی که با زباله عفونی سروکار دارند، واکسن تزریق شده است، اما در حال هماهنگی با شهرداری‌ها هستیم تا بقیه پاکبان‌ها نیز واکسینه شوند.

خواجه‌ئیان از کسانی که دارای بیماری خاص هستند مانند مبتلایان به سرطان یا بیماری‌های نقص ایمنی و تا کنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، خواست به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.