نتیجه یک بررسی منتشر شده حکایت از آن دارد که نیمی از بیماران کرونایی آمریکا در شرایط بدتری نسبت به زمان ورود به بیمارستان، آنجا را ترک می‌کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از دیلی‌میل، نتیجه یک بررسی منتشر شده حکایت از آن دارد که  تقریباً نیمی از بیماران کووید ۱۹ ایالات متحده در شرایط بدتری نسبت به زمان ورود به بیمارستان، آنجا را ترک می‌کنند.

براساس داده‌های موجود، یک پنجم از این افراد قادر به زندگی مستقل نبودند؛ مطالعه‌ای از Michigan Medicine نشان داد که ۴۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت سلامتی بدتر از ورود خود، بیمارستان را ترک کردند.

این تحقیق همچنین نشان داد، حدود ۴۰ درصد بیماران حتی از نظر نیازهای توانبخشی مورد ارزیابی قرار نگرفتند؛ تقریبا نیمی از بیماران کووید ۱۹ که در ماه مارس و آوریل سال ۲۰۲۰ (اسفند و فروردین) بستری شده‌ بودند، بیمارستان‌ها را در شرایط سلامتی بدتر ترک کرده‌اند.

در حالی که مراقبت‌های بیمارستانی از بیماران کرونایی نسبت به روزهای ابتدایی شیوع بیماری به طرز چشمگیری بهبود یافته است، محققان می‌گویند نتایج  این مطالعه اهمیت پیگیری وضعیت بیماران ترخیص شده و سایر بازماندگان کرونا را که ممکن است از علائم طولانی مدت رنج ببرند، نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار