صدیقی با اظهار تاسف از مطالعات طرح جمع آوری آب‌های سطحی در خوزستان گفت: تنها ۱۵ شهر از ۴۴ شهر دارای بالاترین اولویت این مطالعه را انجام دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهاب صدیقی سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه این مطالعات باید تا پایان خرداد انجام شوند، گفت: تنها ۱۵ شهر از ۴۴ شهر دارای بالاترین اولویت مطالعات دفع آب‌های سطحی را انجام دادند که جای تاسف دارد.

او در نشست قرارگاه‌های ۳ گانه خوزستان در سرسرای اداره کل مدیریت بحران استان افزود: به منظور اختصاص اعتبارات در زمینه دفع آب‌های سطحی باید هر چه سریع‌تر مطالعات انجام شود و در سطح ملی ارائه گردد.

صدیقی با اشاره به لزوم تعیین نمایندگان از فرمانداران شهر‌ها بیان کرد: نماینده معین شده باید به صورت روزانه با شهرداری به منظور بررسی مطالعات در تعامل باشد، زیرا در بودجه امسال ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به عنوان ۵۰ درصد هزینه دفع آب‌های سطحی در کشور در نظر گرفته شده و باید کوشش گردد که خوزستان بیشترین میزان را کسب نماید.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: ۵۰ درصد اعتبار دیگر از درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود، زیرا طبق قانون ۴۰ درصد درآمد شهرداری‌ها باید برای مسائل عمرانی استفاده گردد.

طی سال‌های گذشته و در آذر ماه ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بسیاری از منازل مردم در نقاط مختلف شهر‌های خوزستان از جمله اهواز، کارون، بندر ماهشهر، بندر امام (سربندر) و شهرک شهید چمران (جراحی) به دلیل بارندگی‌های سیلابی دچار آبگرفتگی شدید و چند هفتگی شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.