معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در استانبول با یکدیگر دیدار و بر لزوم تلاش‌های مشترک در راستای صلح منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات عالی ترکیه و آمریکا در استانبول با یکدیگر دیدار و بر لزوم تلاش‌های مشترک برای صلح منطقه‌ای تاکید کردند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای که در دفتر دولماباغچه برگزار شد، در خصوص دستور جلسه اجلاس ناتو در ۱۴ ژوئن بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این جلسه با اشاره به ضرورت روابط دو جانبه بر سر موضوعات منطقه‌ای بحث و گفت‌و‌گو کردند. آن‌ها همچنین درباره موضوعاتی که انتظار می‌رفت  اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی، در حاشیه اجلاس بروکسل به آن بپردازند، با هم تبادل نظر کردند.

کالین و شرمن توافق کردند که ترکیه و آمریکا باید تلاش‌های مشترک خود را برای حفظ صلح و ثبات در مناطقی از جمله افغانستان، سوریه، لیبی، قره باغ و اوکراین ادامه دهند.

مقامات ترکیه و آمریکا با ابراز خرسندی از آتش بس در فلسطین، تأکید کردند که باید در چارچوب راه حل دو دولت گام‌های مشخصی برای صلح دائمی در غزه برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار