بخش زودهنگام پایانه نفتی جاسک فردا با ارتباط تصویری رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فردا فاز نخست انتقال روزانه 300 هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک به بهره برداری می رسد و  با بهره برداری از این بخش، ایران می‌تواند روزانه بیش از 300هزار بشکه نفت خام از دریای عمان صادر کند.

همچنین با بهره برداری کامل از طرح پایانه نفتی جاسک تا پایان آذر امسال، امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت خام از سواحل مکران محقق می‌شود و در بلند مدت با ساخت مخازن جدید امکان  ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت فراهم می شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک افزود: امنیت اقتصادی بیشتر برای خریداران نفت ایران، کاهش مسیر نفتکش‌ها، کاهش زمان تقاضا تا عرضه نفت‌خام و میعانات گازی، افزایش ظرفیت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بیمه، زمینه‌سازی برای ساخت صنایع پایین دست منطقه مکران، کاهش وابستگی به گلوگاه تنگه هرمز و در نهایت تنوع بخشی به مبادی صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور از مزایای ساخت پایانه نفتی جاسک است.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک در قالب قرارداد EPC به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس به عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران است.

این طرح با سرمایه‌ای  53 هزار میلیارد تومانشامل عملیات لوله گذاری به طول هزار و 100 کیلومتر، 5 تلمبه خانه در استان های بوشهر، فارس، هرمزگان ، دو پست برق و گوی شناور برای بارگیری نفت خام در ساحل کوه مبارک جاسک است. در این طرح برای نخستین بار با همت مهندسان داخلی از 80 دستگاه 10 تنی شیرآلات بین راهی،پمپ های 2 و نیم مگاواتی استفاده شده است.

انتهای خبر / ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.