مدیر روابط عمومی شرکت برق قم؛

ناهماهنگی در خاموشی‌های برق قم به دلیل حوادث غیرمنتظره است

کیانی پور گفت: ناهماهنگی که گاهی در خاموشی‌های برق مناطق مختلف استان قم رخ می‌دهد، به دلیل حوادث غیر منتظره در صنعت برق استان است.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سهیل کیانی پور مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی و مشکلاتی که بابت تولید برق در کشور پیش آمده، افزایش دما و به‌تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش‌های تجاری و خانگی، تحریم‌ها که امکان واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت برق را محدود کرده و مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز‌ها از علت‌های شاخص خاموشی‌های پراکنده در سراسر کشور است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به اختصاص سهمیه به هر استان، اضافه کرد: بر اساس میزان سهمیه‌ای که به هر استان اختصاص پیدا کرده، هر استان باید مدیریت بار شبکه را انجام دهد تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

او  ادامه داد: به‌جز روز‌های یکم و دوم خردادماه جاری، روزانه جدول برنامه‌های خاموشی ارائه شده و تمام خاموشی‌ها طبق برنامه پیش رفت؛ در حال حاضر برنامه خاموشی‌های احتمالی بار شبکه طبق جدول ارائه می‌شود و گاهی بر اثر حادثه‌ای، برق منطقه‌ای قطع می‌شود و قابل پیش‌بینی نیست.

کیانی پور با بیان این‌که تمام خاموشی‌های احتمالی طبق برنامه است، گفت: روز گذشته پیک‌بار استان ۶۷۸ مگاوات بود که بر اساس این پیک، علی‌رغم این‌که برنامه خاموشی احتمالی را ارائه داده بودیم، از صبح توانستیم مدیریت بار را کنترل کنیم و تا ساعت ۱۲ ظهر خاموشی برق در بخش خانگی رخ نداد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم افزود: روز گذشته که دمای هوا به‌شدت بالا بود و مصرف برق افزایش یافت؛ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر مصرف برق در استان مدیریت شد؛ ولی به علت اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر در نقاطی از استان خاموشی رخ داد.

کیانی پور با اشاره به این‌که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز‌ها باعث افزایش خاموشی‌ها شده است، تصریح کرد: در استان قم هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارز‌ها صادر نشده است و نیروی انتظامی و دادستانی با خاطیان برخورد می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که هر یک کیلو وات ساعت برق مصرفی برای چهار دستگاه مصرفی بیماران کرونایی لازم است، بیان کرد: اگر شهروندان درجه کولرگازی را از ۱۸ به ۲۴ یا ۲۵ درجه سانتی گراد کاهش دهند، این اقدام باعث ذخیره یک کیلووات ساعت برق می‌شود و با این اقدام برق مصرفی چهار دستگاه تنفسی بیماران کرونایی تامین می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار