معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود مرغ به دلیل خروج آن از استان است و مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، شکل‌گیری صف‌های شکل گرفته ناشی از کمبود مرغ را به دلیل خروج آن از استان دانست و گفت: مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد.

او افزود: در خردادماه اگر چه نوسانانی در تولید گوشت مرغ در استان وجود داشت، اما تولید موجود می‌تواند جوابگوی نیاز روزانه مردم استان باشد.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: با این وجود، به دلیل اختلاف قیمت گوشت مرغ در این استان با استان‌های همجوار بخشی از تولیدات گوشت مرغ از استان خارج شود و همین مساله باعث کمبود مرغ شده است.

او، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان با ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در استان‌های همجوار تا ۳۴ هزار تومان نیز گوشت مرغ به فروش می‌رسد.

مردانی، نظارت بر عرضه گوشت مرغ را راهکار مقابله با کمبود این تولیدات پروتئینی دانست و افزود: در شرایط عادی و قبل از شیوع کرونا که مصرف رستوران‌ها و هتل‌ها بیش از زمان کنونی بود با همین میزان تولید مشکلی در خصوص تامین گوشت مرغ وجود نداشت.

او ادامه داد: جوجه ریزی در اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار قطعه انجام شد که بیشتر از نیاز بوده است.

مردانی در خصوص تامین سویا و خوراک طیور نیز گفت: مشکلی در این خصوص وجود ندارد و ۱۰۰ درصد نیاز استان تامین شده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کمبود مرغ ، گوشت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار