تولیدکنندگان لباس مدارس و پارچه فروشان از زمان شیوع کرونا دخل فروش و چرخ تولیدشان خاک خورده و حالا با اعلام حضوری شدن مدارس، تعدادی از تولیدی‌ها دست به چرخ شده اند و شروع به تولید کردند.

حصاری رئیس اتحادیه خیاطان بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال سفارشات لباس مدارس فقط محدود به پایه اولی‌ها بوده که در تیراژ بسیار پایینی ثبت سفارش شده است.

او افزود: در سال‌های قبل از شیوع کرونا مدیران مدارس تعداد سفارشات زیادی به تولیدی‌ها می‌دادند، اما امسال انگار مردم ترحیح می‌دهند با توجه به گرانی‌ها از همان لباس‌های قبلی برای فرزندان شان استفاده کنند.

حصاری ادامه داد: قیمت تمام شده‌ی لباس فرم مدارس در دو سال گذشته اگر به طور مثال ۸۰ هزار تومان بوده است، امسال به دنبال افزایش قیمت پارچه و دیگر عوامل دخیل در گرانی تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه خیاطان تصریح کرد: امسال در کل کشور بحث تولید مطرح نیست و اکثریت تولیدی‌ها به دلیل کم بودن سفارشات به صورت تک دوزی و توافقی دوخت می‌کنند.

افزایش ۴۵ درصدی قیمت پارچه 

خانی نژاد رئیس اتحادیه پارچه فروشان بیرجند گفت: پارچه‌ی مورد نیاز استان از شهر‌های تهران و مشهد وارد می‌شود و قیمت پارچه مدارس هم از پارسال تاکنون حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود:افزایش قیمت پارچه توان خرید مردم را پایین آورده است و برای فروشندگان هم دیگر توجیه اقتصادی ندارد و تعداد زیادی از فروشندگان پارچه مغازه هایشان را تعطیل کرده اند.

خانی نژاد اظهار کرد: در اتحادیه پارچه فروشان تعداد ۱۴۰ عضو داشتیم که بعد از افزایش گرانی‌ها و کاهش خرید‌ها، این میزان به ۷۵ مغازه رسیده است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.