رئیس تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: قطعی برق یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به یک واحد جوجه کشی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

کوروش سعیدی رئیس تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با توجه به نبود برنامه ریزی دقیق برای قطعی‌های مکرر برق تعداد ٣۵ هزار تخم‌مرغ در این شهرستان از فرایند جوجه یک روزه خارج و معدوم شدند.

سعیدی افزود: نوسانات برق حتی اگر ثانیه ای هم باشد با توجه به زمان بردن شروع به کار دستگاه‌های ژنراتور برق، تلفاتی را در پی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه هم اکنون هشت واحد فروش مرغ در حال توزیع گوشت به بازار است، گفت: ۱۰۸ هزار قطعه طی ۲ روز آینده وارد کشتارگاه و در نهایت در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

مشکلات کمبود و قطعی برق به صورت مکرر و بدون اطلاع قبلی بسیاری از واحد‌های تولیدی مهاباد و همچنین بخش کشاورزی را دچار زیان کرده که طبق پیش بینی‌ها این شرایط تا پایان شهریور سال جاری ادامه دارد.

مهاباد با بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.