مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی محل رجوع تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با نظرات مختلف است و نگاه فردی و جریانی در این زمینه ناشایست و مخرب خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،احمدحسین فتایی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، شهادت امام جعفر صادق و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، گفت: شعار سال ابلاغی مقام معظم رهبری یک نقشه راه و یکی از مهمترین سرفصل‌های سند تحول است که باید به خوبی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه محقق شود.

وی با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در پایان خرداد ماه، تصریح کرد: مشارکت حداکثری سند وحدت، همدلی و پایبندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برای محقق شدن آن باید از ظرفیت رسانه ها، شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مراکز تحت نظارت اداره کل به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ اصلی‌ترین وجه زندگی اجتماعی است و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای محقق شدن مرجعیت فرهنگی باید در تمامی برنامه‌های شهرستان حضوری پر رنگ داشته و به خصوص از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی برای این امر به خوبی بهره برداری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه «فعالیت‌های فرهنگی و هنری بنا بر ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان، در یک برنامه متمرکز و تجمیع گردد اظهار کرد: هر یک از شهرستان‌های استان در یک یا چند شاخه فرهنگی یا هنری دارای ظرفیت‌های بیشتری نسبت به سایرین هستند و می‌بایست از این ظرفیت برای تجمیع و متمرکز کردن برنامه‌ها در یک شهرستان استفاده کرد تا از موازی کاری و اجرای برنامه‌های کم کیفیت جلوگیری شود.

فتایی در ادامه تاکید کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی محل رجوع تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با دیدگا‌ها و نظرات مختلف است و نگاه فردی و جریانی متولیان و مدیران در این زمینه به شدت مخرب و ناشایست است و هر مدیری که این موضوع را نادیده بگیرد مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد.

وی سپس افزود: لرستان در زمینه تخصیص اعتبارات تعمیر و تجهیز؛ استان چهارم کشور است و ما باید از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و فرمانداران برای جذب اعتبارات بیشتر استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصرح کرد: تلاش می‌کنیم صدورهر گونه مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر نگاه جمعیتی به شهرستان‌های استان صورت پذیرد تا کیفیت خدمات ارائه شده توسط مراکز، موسسات، آموزشگاه ها، کانون ها، رسانه‌ها و ... بیش از گذشته باشد.

فتایی در پایان گفت: انتقال داشته‌های فرهنگی و دینی به نسل نوجوان و جوان جامعه یکی از مهمترین وظایف ماست که باید با تکیه بر مطالعه، پژوهش و آموزش صورت پذیرد تا از تخریب و یا کمرنگ شدن آن‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.