رئیس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا امسال از طریق پایانه مرزی میرجاوه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مسعود نکودری رئیس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا امسال از طریق این پایانه مرزی به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سه هزار تن افزایش ۴۳ برابری را نشان می‌دهد.

او گاز مایع، هیدروکربن و قیر را از عمده کالا‌های صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت عنوان کرد و افزود: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوریکه با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌های در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاری و توافقنامه‌های فی مابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی هم‌اینک تنها حوزه کالا در بخش‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت از طریق این پایانه مرزی امکانپذیر بوده و ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هندی از هفتم اردیبهشت ماه امسال  ممنوع شده است.

رئیس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا در دو سال از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، کنجد و نارنگی عمده کالا‌های وارداتی این پایانه مرزی را در این مدت تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت ۵۵ هزار و ۳۱۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ برابری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار