مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، از افتتاح و شروع به کار اولین شهرک بازیافت زباله استان، همزمان با هفته محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در استان روزانه ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با بهره برداری از این طرح می‌توان در فاز نخست تا ۲۵۰ تن زباله را بازیافت کرد.

او افزود: در فاز تکمیلی این میزان به ۵۰۰ تن زباله در روز خواهد رسید.

احمدی اضافه کرد: بحث داغ «زباله» یا «مواد زائد» از جمله چالش‌های زیست محیطی دنیای متمدن امروز است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: افزایش روز افزون مقادیر زباله‌های شهری و مشکلات ناشی از دفن یا سوزاندن زباله و روش‌هایی از این قبیل، دنیای امروز را از یک سو به کاهش میزان زباله‌های تولیدی و از سوی دیگر به صرفه جویی در برداشت از منابع طبیعی سوق می‌دهد، از این رو اهمیت بازیافت لحظه به لحظه پر رنگ‌تر می‌گردد.

احمدی گفت: اهمیت بازیافت زباله، متوقف ساختن یاکاهش دادن اثرات سوء زباله‌ها بر سلامتی انسان است.

او افزود: تفکیک از مبداء و بازیافت زباله یکی از موثرترین راهکار‌ها برای مدیریت پسماند‌های عادی است.

احمدی اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن، دفع اصولی زباله به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی حفاظت محیط زیست مطرح بوده است.

او ادامه داد: طرح احداث شهرک بازیافت در این استان توسط بخش خصوصی از ۱۰ سال پیش در اراضی منصوریه شهرکرد کلید خورد که به دلیل نبود اعتبارات و زیرساخت‌های لازم، بهره برداری از این طرح امسال محقق می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار