دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: تاکنون ۷۵ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در استان انصراف داده اند.

ابوالقاسم الماسی، دبیر ستاد انتخابات استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: از بین هزار و ۴۸ نامزد انتخابات شورا‌های شهر در استان همدان ۱۱۲ نفر در هیئت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند و تاکنون ۷۵ نفر انصراف داده اند.

او با بیان اینکه تا امروز قرار است ۹۶۱ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر در استان  برای ۱۷۴ صندلی شورا‌های شهر رقابت کنند، افزود: زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر از بامداد روز ۲۰ خرداد تا نیمه شب روز ۲۶ خرداد است و در غیر از این زمان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه تبلیغات برخی از نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر زودتر و به خصوص در فضای مجازی آغاز شده است، افزود: پلیس فتا این تبلیغات را به عنوان تخلف تبلیغاتی پیگیری می‌کند و پرونده‌ی افراد متخلف را تحویل کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی می‌دهد.

الماسی از تایید تنها ۱۲ جبهه براساس قانون و تایید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور خبرداد و گفت: فعالیت‌های تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری و شورا‌های تنها در این احزاب دارای مجوز قانونی است و شرط آن رعایت  زمان‌های مقرر تبلیغات است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.