رئیس پلیس فتا کهگیلویه ‌‌و بویراحمد گفت: مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی اینترنت رایگان ویژه انتخابات اطلاعات شخصی شهروندان را سرقت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ روح‌ اله شهبازی‌‌ پور رئیس پلیس فتا کهگیلویه ‌‌و بویراحمد گفت: مجرمان سایبری با ارسال لینک‌ های جعلی در شبکه‌ های اجتماعی، با عنوان بسته‌ های اینترنتی رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان می‌کنند.

شهبازی‌‌ پور با اشاره به خبر ارائه اینترنت رایگان از سوی دولت برای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، از هموطنان خواست: برای دریافت بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات تنها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت‌ نام کنند.

او ادامه داد: مجرمان سایبری ضمن ایجاد صفحات رمز گیری و ارسال لینک‌ های جعلی، با انجام تبلیغات فریبنده از قبیل بسته‌ های اینترنتی رایگان برای تلفن همراه در شبکه‌ های اجتماعی، اعتماد هموطنان را به خود جلب کرده و اقدام به سرقت اطلاعات هویتی (شناسنامه یا کارت ملی) آن ها کرده و با داشتن این اطلاعات از آن ها سوء استفاده می کنند.

شهبازی پور گفت: بیشتر این لینک‌ ها کاربران را به صفحات جعلی ارجاع می‌دهند و با  داشتن اطلاعات هویتی شهروندان به راحتی از این اطلاعات علیه خود شهروندان استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتا استان به مردم توصیه کرد: متقاضیان با مراجعه به وب سایت اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی https:‎//ictgifts.ir این بسته را دریافت کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم مراقب تماس‌ های ناشناس یا پیامک‌ های فعال سازی برای فعال کردن بسته اینترنت باشند و در زمان ثبت نام به جز کدملی و شماره تلفن همراه هیچ اطلاعات دیگری ارائه ندهند افزود: نتیجه ثبت‌ نام از طریق پیامک برای مردم ارسال می‌شود.

شهبازی‌ پور گفت: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.