به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کورش محمد حسینی رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم روند تکمیل ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری به شهروندان را موردتوجه قرارداد و گفت: درخواست شهروندان در حوزه ملک و ساختمان بسیار پیچیده بوده و مردم با عناوین مختلفی باید به شهرداری مراجعه کنند.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم از ارائه ۳۲ نوع خدمت الکترونیک در حوزه ساختمان و ملک خبر داد و افزود: هر یک از این خدمات برای رسیدن به مرحله ارائه کامل خدمات الکترونیک، مسیر پیچیدهای را باید طی کرده و زمانبر است.
محمدحسینی درصد الکترونیکی شدن هر یک از ۳۲ خدمت را متفاوت دانست و ابراز کرد: در مواردی مانند صدور گواهی پایان کار، برای پروندههایی که تخلف و جریمه ماده ۱۰۰ نداشته و مطابق پروانه کار تمامشده، گواهی پایان کار بهصورت کاملاً الکترونیکی صادر میشود.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به لزوم مراجعه مردم در صورت عدم تفکیک زمین و اراضی مشاع تصریح کرد: شهروندانی که فاقد سند ششدانگ بوده و سند ملک قولنامهای، مشاع و یا تفکیک نشده دارند، باید به شهرداری مراجعه کرده و سند خود را قبل از هر درخواستی تعیین تکلیف کنند.
او ادامه داد: افرادی که قبل از درخواست صدور پروانه، کد نوسازی دریافت نکردهاند نیز باید در مراحلی بهصورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند، اما ارتباط با سایر ارگانها مانند نظاممهندسی کاملاً بهصورت الکترونیکی انجامشده و نقشهها در سامانه بارگذاری میشود.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم از کاهش ۴۸ درصدی حضور شهروندان در مراحل ابتدای ثبت درخواست پروانه ساختمانی خبر داد و یادآورشد: از شهریور سال ۹۹ تا فرودین سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۶ درصد درخواستها بهصورت الکترونیک در سامانه ثبتشده و در حال تکمیل سامانه برای انجام تمام ۳۲ خدمت بهصورت الکترونیکی هستیم.
انتهای پیام/ح