رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از نصب سیستم QR بر روی تمام تاکسی‌های قم ظرف دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،کوروش محمدحسینی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به جزئیات پرداخت صورتحساب‌ها در پرداخت الکترونیکی در وسایل نقلیه عمومی، گفت: صورتحساب‌ها و تراکنش‌ها در این سیستم قابل احصاست و هر ۲۴ ساعت مبالغ و تمام تراکنش‌ها با راننده محاسبه می‌‎شود و تراکنش‌ها جمع شده و ساعاتی را برای تسویه‌حساب بانکی در نظر گرفته می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: با توجه به تعدد تاکسی‌ها نمی‌توانیم از سیستم کارت که در اتوبوس است استفاده کنیم و پز بانکی نیز هزینه دارد، ما برآنیم تا دو ماه دیگر سامانه QR را روی تمام تاکسی‌ها نصب کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یادآورشد: اپلیکیشن خدمات الکترونیکی شهرداری قم با نام قمیار در اختیار شهروندان گرامی قرار گرفته است که این سرویس به همراه کیف پول یکپارچه شهروندی قم است، همچنین شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی نیز در این پروژه با شهرداری قم همکاری می‌کنند که لیست آن‌ها را از با استفاده از دکمه «اپلیکیشن‌های همکار» مشاهده و اپلیکیشن‌های مربوط به آن‌ها را می‌توان دانلود کرد.

محمد حسینی با بیان اینکه اگر این طرح جلوتر رفته می‌توان QR را در اختیار سایر بیزینس‌ها همچون سوپرمارکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها قرار داده و پذیرش کنیم، عنوان کرد: در این شرایط راننده تاکسی می‌تواند با استفاده از کیف پول خود خرید انجام دهد.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی برای کرایه‌های گردشی که نرخ مصوب دارند نصب QR امکان‌پذیر است، از تجربیات بسیاری از کشور‌ها استفاده می‌کنیم و باید تلاش کرد راننده‌های تاکسی QR را بپذیرند و برای استفاده از آن تشویق شوند. این طرح اجتماعی در حمایت از مسافر و راننده تاکسی است و طبق نرخ مصوب شورای اسلامی شهر بوده و شهروند می‌تواند این نرخ را بپردازد.

محمدحسینی با تأکید بر اینکه کارت‌های آفلاین دارای سقف است، تصریح کرد: البته برای بحث‌های امنیتی قم کارت به‌صورت آفلاین، تدابیری اندیشیده شده است، برای کیف پول نیز با نام کاربری و رمز عبور سقفی را برای شهروند می‌گذاریم تا امنیت آن‌هم تأمین شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: نحوه شارژ از طریق بانک بسیار آسان است و کیف پول سقفی برای هزینه کرد ندارد، اما به دلیل مباحث امنیتی موجودی خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شود و سقفی برای آن در نظر داریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار